Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10522
Title: Розвиток системи моніторингу якості вищої освіти України: актуальність використання досвіду Німеччини
Authors: Чорна, Ольга Володимирівна
Keywords: моніторинг якості освіти, система освіти, управління якістю освіти, система контролю, професійна підготовка, дисертаційне дослідження
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво «УжНУ»
Citation: Чорна, О. В. Розвиток системи моніторингу якості вищої освіти України: актуальність використання досвіду Німеччини [Текст] / О. В. Чорна // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 209–213. – Бібліогр.: с. 212–213 (25 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті викладено узагальнені результати те- матичного аналізу вивченості проблеми моніторингу якості вищої освіти України на рівні дисертаційних до- сліджень вітчизняних науковців. В поле зору потрапили роботи з галузей педагогічних, технічних, економічних наук, державного управління. Приділено увагу з’ясуванню загального рівня теоретичного обґрунтування питання та визначенню можливості (доречності) використання в практиці реформування вітчизняної вищої школи досвіду інших країн (у першу чергу, Німеччини).
The results of the thematic analysis showing the state of study regarding problem (the quality monitoring of higher education in Ukraine) at the level of dissertation research by local scientists are summarized in the article. These have been considered by pedagogical and technical researches, researches on economics and public law. The emphasis has been placed on determining the overall level of theoretical validity of the problem and exploring the possibility (feasibility) of use the foreign experience (primarily Germany) in the practice of national higher education. It has been found the the authors prefer to learn the monitoring of the education system quality, whereas the monitoring system of education quality remains under-researched. It has been noticed that the attention of researchers is being attracted to the study of advanced foreign experience on monitoring technologies in the segment of secondary education. However, the number of theses devoted to monitoring of higher education quality in other countries has remained low.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10522
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.