Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДубів, Олександр Васильович-
dc.date.accessioned2014-10-10T09:41:49Z-
dc.date.available2014-10-10T09:41:49Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/181-
dc.descriptionThe article presents review of existing world-wide ranking systems of Web (Internet) presence of Higher Education Institutions. Special attention was devoted to the most authoritative and well-known ranking system – the Ranking Web or Webometrics. The aim of study is to analyze and propose specific solutions to improve the ranking position of universities based on the example of Uzhhorod national university. As the result – weak and strong sides in information policy and university’s activities were analyzed. Approximate ranking position’s improvement were evaluated in case of successful implementation of given recommendations. Special attention was paid to creation of unified and open access university’s repository of scientific publications which can result in significant Web presence improvement. Results of this research can be used and implemented by academic institutions which suffer from low positions in Internet presence ranking systems.uk
dc.description.abstractУ даній статті розглядаються існуючі світові системи виміру рівня Інтернет-присутності вищих навчальних закладів. Окрему увагу приділено аналізу найбільш відомого рейтингу Інтернет-присутності – Webometrics. Ціллю роботи є проаналізувати та запропонувати конкретні шляхи покращення позицій ВНЗ у рейтингах Інтернет-присутності на прикладі ДВНЗ «УжНУ». У результаті визначено слабкі та сильні сторони у інформаційній політиці та діяльності університету, що впливають на рейтинг Інтернет-присутності, наведено приблизну оцінку потенціалу росту рейтингу за умов виконання наданих рекомендацій. Наголошено про важливість створення університетського репозитарію електронних документів як одного з ключових факторів зростання рівня Інтернет-присутності. Результати дослідження можуть бути використані академічними установами, що у тій чи іншій мірі не задоволені поточними позиціями у зазначених рейтингах та шукають шляхів покращення їх.uk
dc.language.isootheruk
dc.subjectІнтернет-присутністьuk
dc.subjectрейтинг Інтернет-присутностіuk
dc.subjectвеб-сайтuk
dc.subjectВНЗuk
dc.subjectWebometricsuk
dc.subject4icuuk
dc.subjectGoogle Scholaruk
dc.subjectSCOPUSuk
dc.subjectрепозитарійuk
dc.subjectDSpaceuk
dc.subjectвідкритий доступuk
dc.subjectінформаційна політикаuk
dc.titleРейтинги Інтернет-присутності ВНЗ та шляхи зміцнення позицій у них на прикладі ДВНЗ «УжНУ»uk
dc.title.alternativeHigher education rankings of Web presence and ways to improve current ranking position based on the example of Uzhhorod National Universityuk
dc.typePreprintuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Документи по впровадженню DSpace

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дубів О В - Веб-рейтинги ВНЗ (препринт).pdfОсновна стаття573.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.