Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/212
Title: Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку ринку маркетингових сервісів України
Other Titles: The current state, the problems and the prospects for the development of the marketing services of Ukraine
Authors: Лозовська, Г.М.
Keywords: маркетинг, маркетинговий сервіс, послуга, ринок, проблеми діяльності, напрямки розвитку
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку ринку маркетингових сервісів України [Текст] / Г. М. Лозовська // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (голов. ред.), В.І. Ярема , Н.Н.Пойда-Носик та інші. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (50). – С. 198–205. – Бібліогр.: с.204 (9 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті проаналізовано актуальність використання різноманітних маркетингових сервісів та їх необхідність в умовах жорсткої конкуренції між виробниками продукції і послуг. Наводиться класифікація маркетингових сервісів за інструментарієм, проаналізована динаміка розвитку ринку за останні декілька років. Досліджено основні групи проблем галузі, а також можливі шляхи їх вирішення. Ключові слова: маркетинг, маркетинговий сервіс, послуга, ринок, проблеми діяльності, напрямки розвитку.
For today the development of the global and national market in particular is when the consumer is the main one in relation wiyh the enterprise, studying its needs and the ability to satisfy them - is the basis for running a successful business. That is why using of various marketing services is not only relevant but also an indispensable moment in the conditions of fierce competition between producers of products and services. In the meaning of «separate service» marketing services mean any promotion of product or service that is provided by a marketing company on an outsourcing basis. Not often under the marketing service a set of marketing tasks, that can be transferred to the constant service of a specialized marketing company are meant. The article indicates the classification of marketing services and also analyzes the dynamics of the market development over the past few years. The situation in the market of marketing services depends on the economic and political situation in the country. Having made market researches of marketing servises in Ukraine, it is possible to draw a conclusion that after a significant fall lin 2014 for today the branch has managed to adapt to new realities and there is a positive dynamics. In addition, according to the estimates of different specialists Ukrainian market of marketing servises is characterized by a number of problems that sometimes prevent customers from receiving quality services. The article indentifies the main groups of problems as well as possible ways to solve them. Keywords: marketing, marketing service, service, market, problems of activity, directions of development.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/212
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (50) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.