Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25096
Title: Жінка у візії Григорія Квітки-Основ'яненка: гендерний аспект
Other Titles: The woman in the vision of GRYGORIY KVITKA-OSNOVIANENKO: gender aspect
Authors: Чик, Д.Ч.
Чик, О.І.
Keywords: жіночий образ, суспільство, патріархальність, емпатійність, гендерні стереотипи, женский образ, общество, патриархальность, эмпатийность, гендерные стереотипы, female image, society, patriarchy, empathy, gender stereotypes
Issue Date: 2018
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Чик, Д. Ч. Жінка у візії Григорія Квітки-Основ'яненка: гендерний аспект [Текст] / Д. Ч. Чик, О. І. Чик // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2018. – №Вип. 1. – С. 36-40.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії. Вип. 1;
Abstract: У статті на матеріалі окремих прозових творів українського письменника Г. Квітки-Основ’яненка з’ясовано гендерну специфіку структурування жіночих образів-характерів (повісті «Маруся» (1834), «Козир-дівка» (1838), «Щира любов» (1839), «Сердешна Оксана» (1841), «Панна сотниковна» (1840), «Фенюшка» (1841), романи «Пан Халявский» (1839), «Жизнь и похождения Петра Степанова сына Столбикова, помещика в трех наместничествах. Рукопись XVIII века» (1841)). Образи з цих творів стали свідченням творення авторського міфу про ідеальний жіночий тип, висування ним суворих вимог до наявності окремих жіночих рис, які прямо вказують на однозначне розуміння письменником суспільства як патріархальної моделі людської спільноти.
В статье на материале отдельных прозаических произведений украинского писателя Г. Квитки-Основьяненко выяснена гендерная специфика структурирования женских образов-характеров (повести «Маруся» (1834), «Бойдевка» (1838), «Истинная любовь» (1839), «Несчастная Оксана» (1841), «Панна сотниковна» (1840), «Фенюшка» (1841), романы «Пан Халявский» (1839), «Жизнь и похождения Петра Степанова сына Столбикова, помещика в трех наместничествах. Рукопись XVIII века» (1841)). Образы из этих произведений стали свидетельством создания авторского мифа об идеальном женском типе, строгих требованиях к наличию отдельных женских черт, которые прямо указывают на однозначное понимание писателем общества как патриархальной модели человеческого сообщества.
In the article, the gender specifics of female characters’ structuring, are clarified in the article on the basis of some prose works of Ukrainian writer G. Kvitka-Osnovianenko (the short stories “Marusia” (1834), “The Smart Girl” (1838), “True Love” (1839), “Unfortunate Oksana” (1841), “The Sotnik’s Daughter” (1840), “Fenushka” (1841), the novels “Pan Khalavsky” (1839), “The Life and Adventures of Peter, Stepanov’s Son, Stolbikov, the Landowner in Three Governorships. The 18th-century Manuscript” (1841)). The images from these works became evidence of the author’s myth creation about the ideal female type, strict requirements to the presence of certain female features that directly indicate the writer’s unambiguous understanding of society as a patriarchal model of the human community.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25096
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 1 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чик Д.Ч., Чик О.І..pdf188.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.