Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯремчук, Н. В.-
dc.contributor.authorПавлюк, Н. Л.-
dc.date.accessioned2021-02-23T06:57:38Z-
dc.date.available2021-02-23T06:57:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЯремчук, Н. В. Онтологічна основа малої прози О. Довженка (на матеріалі новел "Воля до життя" та "Стій, смерть, зупинись!") [Текст] / Н. В. Яремчук, Н. Л. Павлюк // Закарпатські філологічні студії : науковий журнал/ голов. ред. І. М. Зимомря. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 2. – Вип. 11. – С. 113-118. – Бібліогр: с. 118 (16 назв)uk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33502-
dc.description.abstractУ статті досліджується проблема онтологічної наповненості антивоєнної новелістики О. Довженка на матеріалі новел «Стій, смерть, зупинись!» та «Воля до життя». З’ясовано, що домінантними категоріями екзистенції в аналізованих творах є боротьба, обов’язок, справедливість та автентичність людського існування. Боротьба окреслюється як екзистенційна ситуація, яка випробовує людину на цілісність. Увагу також зосереджено на сюжетних елементах творів. Кульмінаційні епізоди антивоєнних новел «Воля до життя» та «Стій, смерть, зупинись!» сповнені емоційного піднесення, а розв’язка, яка подається у формі філософських роздумів автора над онтологічними проблемами в повоєнний період, насичена життєстверджуючим пафосом. Особливістю новели «Воля до життя», яка побудована за жанровими ознаками кіносценарію, є використання О. Довженком композиційного прийому ретроспекції з метою сконденсованого відтворення подій. У результаті дослідження проаналізовано засоби психологічного аналізу: спогади, роздуми, переживання, портретні характеристики та пейзаж. З’ясовано, що у новелі «Воля до життя» посилення психологічної функції пейзажу відбувається завдяки змалюванню символічного образу сонця як символу повернення до життя. Психологічне напруження у текстах передається через уривчастість розповіді та поєднання діалого-монологічного мовлення з потоком думок персонажів у стані афекту. Досліджено також і засоби поетики (порівняння, гіперболи, метафори, тавтології, символи, акустичні прийоми, реалістичність та натуралістичність воєнних картин), спрямовані на розкриття онтологічної сутності боротьби за життя в жорстоких умовах війни. Доведено, що екзистенційна ситуація волі до життя є психологічним складником у сюжетній канві антивоєнних новел О. Довженка «Стій, смерть, зупинись!» та «Воля до життя».uk
dc.description.abstractThe problem of the ontological content of O. Dovzhenko’s anti-war novelty on the material of the stories “Stop, Death, Stop!” and “The Will to Live” is analyzed in the article. It has been found that the dominant categories of existence in the analyzed works are the struggle, the obligation, the justice and the authenticity of human existence. The struggle is defined as an existential situation that tests a person for integrity. Attention is also focused on the plot elements of the stories. The climactic episodes of the anti-war “Stop, Death, Stop!” and “The Will to Live” are full of emotional exaltation. The solution is presented in the form of the author’s philosophical reflections on the ontological problems during the post-war period and is full of life-affirming pathos. The novel “The Will to Live” is based on the genre characteristics of the screenplay, and its peculiarity is the use of O. Dovzhenko a compositional reception of retrospection for the purpose of condensed reproduction of events. Psychological tools (memories, reflections, experiences, portraits, landscape, psychological aspect) and poetic analysis (comparisons, hyperbole, metaphor, tautology, symbols, acoustic techniques, realistic and naturalistic war paintings) aimed at revealing the ontological essence of the struggle for life in the cruel conditions of war are analyzed. It is found out that in the novel “The Will to Live”, the enhancement of the psychological function of the landscape is due to the depiction of the symbolic image of the sun as a symbol of return to life. Psychological tension in the texts is conveyed through the fragmentary narrative and the combination of dialog-monologic speech with the characters’ flow of thoughts in a state of affect. It has been proved that the existential situation of the will to live is a psychological component in the plot of O. Dovzhenko’s stories “Stop, Death, Stop!” And “The Will to Live”.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectантивоєнна прозаuk
dc.subjectонтологіяuk
dc.subjectекзистенція смертіuk
dc.subjectпсихологізмuk
dc.subjectпейзажuk
dc.subjectantiwar proseuk
dc.subjectontologyuk
dc.subjectdeath existenceuk
dc.subjectpsychologyuk
dc.subjectlandscapeuk
dc.titleОнтологічна основа малої прози О. Довженка (на матеріалі новел "Воля до життя" та "Стій, смерть, зупинись!")uk
dc.title.alternativeThe ontological basis of O. Dovzhenko’s small prose (on the material of the stories “The will to live” and “Stop, death, stop!”)uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 11 (Том 2) 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОНТОЛОГІЧНА ОСНОВА МАЛОЇ ПРОЗИ О. ДОВЖЕНКА.pdf348.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.