Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39562
Title: Досвід реалізації стратегічних комунікацій у діяльності НАТО та ЄС: інституційний аспект
Other Titles: Experience in the implementation of strategic communications in NATO and the EU: the institutional aspect
Authors: Хорішко, Л.С.
Keywords: гібридні загрози, інтереси, ЄС, НАТО, стратегічні комунікації
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Хорішко Л.С. Досвід реалізації стратегічних комунікацій у діяльності НАТО та ЄС: інституційний аспект / Л.С. Хорішко // Регіональні студії. – Ужгород, Видавничий дім «Гельветика». Вип. 26. – 2021. – С.54-58.
Series/Report no.: Регіональні студії;
Abstract: У статті визначено актуальність використання стратегічних комунікацій як ефективного інструменту політичної діяльності, що сприяє формуванню пабліцитного капіталу та колективної відповідальності у реагуванні на гло- бальні виклики сучасності. Конкретизовано, що стратегічні комунікації спрямовані на координацію зусиль політич- них суб’єктів щодо популяризації своїх цінностей, програм діяльності за допомогою залучення лідерського потен- ціалу керівників, розширення каналів комунікативної взаємодії, результатом чого є формування довгострокового партнерського співробітництва. Проаналізовано досвід НАТО та Європейського Союзу в реалізації стратегічних комунікацій крізь призму діяль- ності конкретних інституцій. Актуалізація використання стратегічних комунікацій в діяльності НАТО пов’язана з поси- ленням тенденцій глобалізації, інформатизації, а також потребою адекватного реагування на виклики зовнішнього середовища з метою позиціонування та захисту інтересів. Доведено, що практичній реалізації стратегічних кому- нікацій сприяє політика НАТО щодо створення спеціальних інституцій. Основна мета їх діяльності – здійснювати ґрунтовну освітню та практичну підготовку висококваліфікованих фахівців у сфері стратегічних комунікацій, також аналітичний та консалтинговий супровід інформаційно-комунікативних кампаній. Серед них можна виокремити школу НАТО Обераммергау, центр передового досвіду НАТО по захисту від тероризму (Анкара), центр вивчення передового досвіду НАТО зі стратегічних комунікацій (Рига). У структурі НАТО створено підрозділ стратегічних комунікацій та публічної дипломатії. ЄС розглядає стратегічні комунікації як важливий інструмент протидії гібридним загрозам, що спрямовані на підрив демократичних цінностей та свобод сучасних держав, використання їх слабких сторін у цілях третіх суб’єктів. У цьому контексті ЄС активно співпрацює з НАТО та створює власні спеціальні інституції. Серед основних можна виокремити групи зі стратегічних комунікацій ЄС (“East StratCom Task Force”, Arabic StratCom Task Force) та Європейський центр протидії гібридним загрозам. Основна мета їх діяльності – формування та позиціонування позитивного іміджу ЄС серед зовнішньої громадськості, поглиблення співробітництва з різними стейкхолдерами, розробка заходів щодо протидії сучасним гібридним загрозам. Ключові слова: гібридні загрози, інтереси, ЄС, НАТО, стратегічні комунікації.
The article identifies the relevance of the use of strategic communications as an effective tool for political activity, which contributes to the formation of public capital and collective responsibility in responding to global challenges of today. It was specified that strategic communications were aimed at coordinating the efforts of political actors to promote their values, programs of activities by attracting leadership potential of leaders, expanding channels of communication, resulting in the formation of long-term partnerships. The experience of NATO and the European Union in the implementation of strategic communications through the prism of specific institutions was analyzed. The actualization of the use of strategic communications in NATO’s activities is connected with the strengthening of globalization, informatization, as well as the need to adequately respond to the challenges of the external environment in order to position and protect interests. It was proved that the practical implementation of strategic communications is facilitated by NATO’s policy of creating special institutions. The main purpose of their activity is to carry out thorough educational and practical training of highly qualified specialists in the field of strategic communications, as well as analytical and consulting support of information and communication campaigns. These include the NATO Oberammergau School, the NATO Defense Against Terrorism Center of Excellence (Ankara), and the NATO Strategic Communications Centre of Excellence (Riga). NATO has a Strategic Communications and Public Diplomacy Office. The EU considers strategic communications as an important tool to counter hybrid threats aimed at undermining the democratic values and freedoms of modern states, using their weaknesses for third parties. In this context, the EU is actively cooperating with NATO and setting up its own special institutions. Among the main ones are the EU Strategic Communications Groups (East StratCom Task Force, Arabic StratCom Task Force) and the European Centre of Excellence for Countering Hybrid Threats. The main purpose of their activity is to form and position a positive image of the EU among the external public, to deepen cooperation with various stakeholders, to develop measures to counter modern hybrid threats. Key words: hybrid threats, interests, EU, NATO, strategic communications.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/39562
Appears in Collections:Регіональні студії №26 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf325.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.