Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44537
Title: | Концептуальні засади навчання соціальних працівників: аналіз зарубіжного досвіду |
Authors: | Собчак, Надія |
Keywords: | социальный работник, социальное образование, модели подготовки социальных работников, основы обучения социальных работников, social worker, social education, models of social workers training |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Вид-во “УжНУ” |
Citation: | Собчак, Надія Концептуальні засади навчання соціальних працівників: аналіз зарубіжного досвіду / Надія Собчак // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 334–338. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 338 (12 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статье рассматриваются концептуальные подходы к обучению социальных работников за рубежом. Несмотря на различия, обусловленные национальной спецификою, существуют общие для многих стран подходы к подготовке социальных работников, обусловленные природой социальной работы. The article elucidates the conceptual foundations of social workers' training on the basis of foreign experience analysis. The author proves, that along with the national peculiarities, there are some common for many countries features of social work education, caused bу nature of social work itself. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1LDiq0kkWzVuy8vEOX2oZ-JAQAzfZ9qUT/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44537 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.