Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44537
Title: Концептуальні засади навчання соціальних працівників: аналіз зарубіжного досвіду
Authors: Собчак, Надія
Keywords: социальный работник, социальное образование, модели подготовки социальных работников, основы обучения социальных работников, social worker, social education, models of social workers training
Issue Date: 2004
Publisher: Вид-во “УжНУ”
Citation: Собчак, Надія Концептуальні засади навчання соціальних працівників: аналіз зарубіжного досвіду / Надія Собчак // Науковий вісник Ужгородського національний університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), В. В. Туряниця, М. І. Блецкан та ін. – Ужгород : УжНУ, 2004. – Вип. 7. – С. 334–338. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 338 (12 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статье рассматриваются концептуальные подходы к обучению социальных работников за ру­бежом. Несмотря на различия, обусловленные национальной спецификою, существуют общие для многих стран подходы к подготовке социальных работников, обусловленные природой социальной работы.
The article elucidates the conceptual foundations of social workers' training on the basis of foreign experience analysis. The author proves, that along with the national peculiarities, there are some common for many countries features of social work education, caused bу nature of social work itself.
Description: https://drive.google.com/file/d/1LDiq0kkWzVuy8vEOX2oZ-JAQAzfZ9qUT/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44537
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 7 - 2004

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 7.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.