Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47446
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСіра, Лариса-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:13:16Z-
dc.date.available2023-02-03T20:13:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСіра, Лариса Іванівна Комунікативно-діяльнісний підхід у компетентністно орінтованому освітньому процесі вищої школи / Лариса Іванівна Сіра // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2022. – Вип. 2 (51). – С. 140–144. – Рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 143 (2 назви).uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47446-
dc.description.abstractАнотація. У статті визначено й науково обґрунтовано особливості реалізації комунікативно-діяльнісного підходу у компетентнісно орінтованому освітньому процесі вищої школи. Актуалізуються перспективи і на- прями розвитку сучасної системи освіти відповідно всім вимогам міжнародного співробітництва. Визначено: сучасні заклади вищої освіти в умовах сьогодення мають виступати реальним інструментом змін у розбудові демократичної, правової, соціальної держави як основи національної консолідації, в удосконаленні складно- організованої системи для досягнення стратегічних цілей. Соціум, як ніколи, потребує нового фахівця, який би відшукав відповіді на виклики епохи та ефективно реалізував у процесі щоденної професійної діяльності. Автор обґрунтовує думку, що домінантою постає створення креативно-розвивального середовища сучасного університету, яке починається зі створення колективу викладачів-однодумців, що транслюють і продукують ціннісні установки, ідеї самоцінності, відкритості, доброзичливості, поваги до гідності людини, з вірою у її можливості на засадах етично орієнтованої педагогіки. Ці кроки спрямовані, перш за все, на посилення інтеграції в загальноєвропейське інтелектуально-освітнє середовище. Методи дослідження: аналіз, синтез і систематизація наукової літератури з педагогіки, психології, філософії, соціології, енциклопедично-довід- кових, навчально-методичних видань, нормативно-правових актів, інформаційних ресурсів мережі Інтернет – для з’ясування, порівняння й зіставлення підходів у напрямі окресленої проблеми. Доведено, що особистісно орієнтована освіта має підготувати майбутнього фахівця до професійного життя як безперервного вчинку – до вчинкової життєдіяльності, що є вершинним утворенням, духовним апогеєм у діяльності людини: розви- ток морально відповідальної самостійності, самобутності, самосвідомості, самодії, унікальності як ціннісної основи життя індивіда. Такі ціннісно-смислові утворення, які репрезентують сутнісні сили й мають визначати зміну таких структурних компонентів системи освіти, як мета, зміст, форми і засоби сучасної професійної освіти. У статті розкрито, що ідеї самоцінності, відкритості, щирості кожної особистості є сутнісними для фасилітації освітнього процесу, де особистість людини – унікальна цілісна система, що має можливості для саморозвитку. Ключові слова: теорія діяльності, комунікативно-діяльнісний підхід, вища школа, продуктивна комуні- кативна взаємодія, гуманоцентризм, фасилітація.uk
dc.description.abstractAbstract. The article determines the features of the implementation of communicative-activity approach in competence-oriented educational process of higher education. The prospects and directions of development of the modern educational system are actualized. Society more than ever needs new specialists, who would fi nd answers for the challenges of the era and eff ectively implement them in the process of daily professional activity. The author substantiates the idea that the dominant is the creation of creative and developmental environment of the modern university, which begins with creation of a team of like-minded teachers, who broadcast and produce value attitudes, ideas of self-worth, openness, goodwill, respect to the dignity of human with faith in capabilities on the basis of ethnically oriented pedagogy. It is proved, that a person-oriented education should prepare future specialists to professional life as a continuous act – to deed life, which is a vertex entity, a spiritual apogee in human activity: development of morally responsible independence, originality, self-awareness, self-action, uniqueness as a value basis of the individual`s life. Such value-semantic ideas that represent the essential forces and should determine the change in such structural components of the system education as a goal, content, forms and means of modern professional education. Research methods applied: analysis, synthesis and systematization of scientifi c literature on pedagogy, psychology, philosophy, sociology, encyclopedic and reference, educational and methodological publications, regulatory and legal acts, information resources of the Internet - to clarify, compare and compare approaches in the direction of the outlined problems. The article reveals that the ideas of self-worth, openness, sincerity of each personalities are essential for facilitating the education process, where human`s personality is a unique holistic system that has opportunities for self-development. This partnership between the teacher-facilitator and future specialists will create conditions for personal and professional growth, self-actualization, revealing the abilities of all participants in the educational process on the basis of productive communicative interaction, the atmosphere of the unconditional acceptance, respect for dignity, trust and positive frankness. Key words: activity theory, communicative and active approach, higher education institution, productive communicative interaction, humanocentrism, facilitation.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВид-во УжНУ Говерлаuk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectтеорія діяльностіuk
dc.subjectкомунікативно-діяльнісний підхідuk
dc.subjectвища школаuk
dc.subjectпродуктивна комунікативна взаємодіяuk
dc.subjectгуманоцентризмuk
dc.subjectфасилітаціяuk
dc.titleКомунікативно-діяльнісний підхід у компетентністно орінтованому освітньому процесі вищої школиuk
dc.title.alternativeCommunicative-activity approach in competence oriented educational Process of higher educationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (51) - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД.pdf550.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.