Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48284
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавка, Юліанна Михайлівна-
dc.contributor.authorСливка, Ярослава Іванівна-
dc.contributor.authorКентеш, Оксана Павлівна-
dc.contributor.authorВавринчак, Уляна Юріївна-
dc.contributor.authorКрічфалушій, Оксана Павлівна-
dc.date.accessioned2023-03-01T09:06:33Z-
dc.date.available2023-03-01T09:06:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48284-
dc.description.abstractВступ. У останні роки проблема синдрому емоційного вигорання (СЕВ) у професійній діяльності та вивчення причин поширення СЕВ серед студентської молоді, зокрема у студентів-медиків, привертає увагу багатьох науковців. Мета дослідження. Дослідити формування проявів синдрому емоційного вигорання та виявити взаємозв’язок психофізіологічного стану студентів-медиків молодших курсів із різним рівнем емоційного вигорання. Матеріали та методи. Обстежено 100 студентів-медиків молодших курсів віком від 18 до 21 року. Проведено визначення рівня емоційного вигорання за методикою В.В. Бойко, дослідження психосоматичних скарг за Гісенівським опитувальником (Giesener Beshwedebogen – GBB) та рівня тривожності за опитувальником Спілбергера-Ханіна. Результати досліджень. Встановлено, що фази розвитку СЕВ у студентів-медиків знаходяться у стадії формування та сформовані. У студентів третього курсу «фаза виснаження» розвитку СЕВ була більше вираженою (у 62% вона знаходиться у стадії формування, а у 36% студентів – уже сформувалася). Отримані статистично достовірні зворотні кореляційні зв’язки між роками навчання та складовими емоційного вигорання: слабкої сили з симптомом переживання психотравмуючих обставин (r=-0,2652, р=0,008), середньої сили з симптомом тривоги і депресії (r=-0,4644, р<0,001) та прямі кореляційні зв’язки з симптомом незадоволеності собою (r=0,2771, р=0,005), симптомом емоційної відстороненості (r=0,2452, р=0,014) та симптомом особистісної відстороненості (r=0,2764, р=0,005); середньої сили з симптомом редукції професійних обов’язків (r=0,4276, р<0,001) та психосоматичними і психовегетативними порушеннями (r=0,5385, р<0,001). Психофізіологічні параметри інтенсивності психосоматичних скарг і рівні тривожності були більш вираженими у студентів третього курсу. Висновки. Синдром емоційного вигорання виявлено у більшості студентів-медиків, причому фази розвитку вигорання знаходяться у стадії формування, а «фаза виснаження» розвитку СЕВ більш виражена у студентів третього курсу. Психофізіологічні параметри інтенсивності психосоматичних скарг були більш вираженими у студентів третього курсу, що можна пов’язати із зростанням у них рівня як ситуативної, так і особистісної тривожності, яка у свою чергу, як відомо, є провідним «облігатним механізмом» розвитку дезадаптивних розладів.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherПроблеми клінічної педіатрії, 1 (51) 2021uk
dc.subjectсиндром емоційного вигоранняuk
dc.subjectпсихофізіологічний станuk
dc.subjectтривожністьuk
dc.subjectстуденти- медикиuk
dc.titleВзаємозв’язок синдрому емоційного вигорання та психофізіологічного стану студентів медичного факультетуuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізіології та патофізіології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Педіатрія 2021.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.