Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51632
Title: Удосконалення суб’єктного складу сексуальних домагань щодо жінок у сфері праці
Other Titles: Improvementof the subject structure of sexual harassments towards women in the field of work
Authors: Рямзіна, А. Ю.
Keywords: криміналізація сексуальних домагань, сексуальні домагання щодо жінок, сексуальні домагання у сфері праці, суб’єкти сексуальних домагань, насильство щодо жінок за ознакою статі, примушування до вступу у статевий зв’язок, запобігання сексуальним домаганням, sexual harassments of women, sexual harassments in the sphere of work, subjects of sexual harassments, criminalization of sexual harassments, violence against women on the grounds of sex, coercion to have sex, prevention of sexual harassment
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Рямзіна А. Ю. Удосконалення суб’єктного складу сексуальних домагань щодо жінок у сфері праці/ А. Ю. Рямзіна // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2022. –Т. 2. Вип. 72. – С. 179-183. – Бібліогр.: с. 183 (9 назв)
Series/Report no.: Право;
Abstract: У статті простежено історію започаткування терміну «сексуальні домагання». Вказано на значну поширеність такого явища, як сексуальні домагання щодо жінок у сфері праці; як приклад наведено результати анкетування 2019 року. Досліджено, що у Кримінальному кодексі України відсутня стаття, яка б передбачала відповідальність за сексуальні домагання, зокрема відсутня і норма, яка регулює відповідальність за сексуальні домагання у сфері праці. У статті зазначено про потребу у криміналізації сексуальних домагань у сфері праці з визначенням відповідальності різного ступеню тяжкості залежно від способу вчинення сексуальних домагань. Крім того, вказано на потребу у вдосконаленні визначення поняття «сексуальні домагання», наведеного в абз. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», вилучивши з нього вказівку на осіб, які перебувають у відносинах трудового, службового, матеріального чи іншого підпорядкування, замінивши формулювання «осіб, які перебувають у відносинах трудового, службового, матеріального чи іншого підпорядкування» на «осіб, які перебувають у трудових, службових, робочих відносинах», тим самим додавши до суб’єктного складу сексуальних домагань у сфері праці співробітників, а також інших осіб, пов’язаних з жертвою робочими відносинами (контрагенти, клієнти та ін.). Крім того, зроблено висновок про те, що криміналізувавши сексуальні домагання необхідно диференціювати відповідальність залежно від суб’єкта злочину – чи це керівник жертви, чи інша особа, яка перебуває з жертвою у трудових відносинах, проте не перебуває з жертвою у відносинах влади-підпорядкування та відповідно встановити посилену відповідальність керівника у порівнянні з іншими суб’єктами злочину. Зазначено на необхідність впровадження заходів запобігання сексуальним домаганням щодо жінок у сфері праці з метою викорінення цього явища в українському суспільстві. Як приклад наведено Програму розвитку Організації Об’єднаних Націй. У статті наведено можливі заходи запобігання сексуальним домаганням щодо жінок у сфері праці.
The article traces the history of the origin of the term «sexual harassment». The high prevalence of sexual harassment of women at work is pointed out; as an example, the results of the 2019 survey. It was investigated that there is no article in the Criminal Code of Ukraine that would clearly define what sexual harassment is, accordingly there is no punishment for it, in particular, there is no rule governing liability for sexual harassment in the workplace. The article mentions the need to criminalize sexual harassment in the field of labor with the definition of liability of varying severity depending on the method of sexual harassment. In addition, it points to the need to improve the definition of «sexual harassment» given in para. 6 h. 1 st. 1 of the Law of Ukraine «On Ensuring Equal Rights and Opportunities for Women and Men», removing from it an indication of persons who are in a relationship of labor, service, material or other subordination, replacing the wording «people who are in employment, service, material or other subordination» to «people who are in labor, official, labor relations», thereby adding to the subjective composition of sexual harassment in the work of employees, as well as other persons related to the victim’semployment (contractors, customers, etc.). In addition, it was concluded that criminalizing sexual harassment should differentiate responsibility depending on the subject of the crime – whether the superior of the victim or another person who is in a working relationship with the victim, but is not with the victim in a relation-ship of power and accordingly to establish the strengthened responsibility of the head in comparison with other subjects of a crime. The need to implement measures to prevent sexual harassment of women in the workplace in order to eradicate this phenomenon in Ukrainian society. The United Nations Development Program is cited as an example. The article outlines possible measures to prevent sexual harassment of women at work.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51632
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 72. Том 2. - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267677-Текст статті-617570-1-10-20221123.pdf722.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.