Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51697
Title: Контрольна діяльність: загальнотеоретичні підходи
Other Titles: Control activity: general theoretical approaches
Authors: Герич, А. Й.
Keywords: контроль, нагляд, контрольна діяльність, міграція, система державного управління, control, supervision, control activity, migration, state administration system
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Герич А. Й. Контрольна діяльність: загальнотеоретичні підходи/ А. Й. Герич // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2022. –Т. 2. Вип. 72. – С. 231-235. – Бібліогр.: с. 234-235 (19 назв)
Series/Report no.: Право;
Abstract: Вказується, в Україні триває процес пошуку та становлення ефективної системи державного управління, побудови організаційної структури системи органів та їх діяльності. У відповідності з цим процесом створюється і система контролю у сфері виконавчої влади. Крім того, сьогодні вчергове країни зіштовхнулися з глобальною проблемою міграційних світових рухів, що стало причиною перегляду усталених стандартів формування міграційної політики багатьох держав. В Україні питання міграції ще більше актуалізувалося у зв’язку із внутрішньодержавними переміщеннями осіб, що пов’язане із повномасштабною війною з росією. Відповідно, формування належного контрольного механізму у міграційній сфері не тільки не втрачає своєї актуальності, але і стає життєво важливим у сучасних умовах. Встановлено, при визначенні поняття «контроль» варто відмітити, що не дивлячись на те, що вели-ка кількість повноважень владних суб’єктів де-факто спрямовані на здійснення контрольної функції, у нормативних актах контроль не завжди прямо називається, а там, де і вживається, то не пояснюється. Тому його поняття існує переважно у сфері наукових абстракцій. Зміст контрольної діяльності включає тільки фактовстановлюючу та оціночну складові та не передбачає застосування заходів примусу чи заохочення, що можуть застосовуватися або за наслідками проведення контрольної діяльності, або без такого. У протилежному випадку зміст контролю занадто розширюється. Відповідно ускладнюється як його наукова систематизація, так і нормативне врегулювання його принципів, видів, методів, форм та способів здійснення, основних вимог до процедури його здійснення. Юрисдикційна складова, притягнення до відповідальності здійснюється у відповідності до відмінних принципів та правил, регулюється окремими нормами, які стосуються адміністративної та дисциплінарної відповідальності. Тому розширення змісту контролю аж до засобу покарання не є виправданим ні з теоретичної, ні з практичної сторони.
It is indicated that the process of finding and establishing an effective system of public administration, building the organizational structure of the system of bodies and their activities continues in Ukraine. In accordance with this process, a system of control in the sphere of executive power is also being created. In addition, today another country faced the global problem of global migration movements, which became the reason for the revision of the established standards of migration policy formation of many states. In Ukraine, the issue of migration became even more relevant in connection with intra-state movements of persons, which is connect-ed with the full-scale war with Russia. Accordingly, the formation of an appropriate control mechanism in the field of migration not only does not lose its relevance, but also becomes vital in modern conditions.It has been established that when defining the concept of “control”, it should be noted that despite the fact that a large number of powers of authorities are de facto aimed at the implementation of the control function, control is not always directly mentioned in regulatory acts, but where it is used, it is not explained. Therefore, its concept exists mainly in the field of scientific abstractions.The content of the control activity includes only fact-finding and evaluation components and does not provide for the use of coercive or encouraging measures that can be applied either as a result of the control activity or without it. In the opposite case, the content of control expands too much. Accordingly, both its scientific systematization and the normative regulation of its principles, types, methods, forms and methods of implementation, the basic requirements for the procedure of its implementation, are complicated. Juris-dictional component, bringing to responsibility is carried out in accordance with different principles and rules, regulated by separate norms relating to administrative and disciplinary responsibility. Therefore, the expansion of the content of control up to the means of punishment is not justified either from the theoretical or from the practical side.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51697
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 72. Том 2. - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
267803-Текст статті-617869-1-10-20221125.pdf827.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.