Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСікора, Ярослава Богданівна-
dc.date.accessioned2023-11-29T12:30:39Z-
dc.date.available2023-11-29T12:30:39Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСікора, Я. Б. Критерії та показники рівня сформованості фахової компетентності фахівців з інформаційних технологій / Я. Б. Сікора // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. О. Бартош. – Ужгород : Говерла, 2023. – №Вип. 2 (53). – C. 131–134. – Бібліогр.: с. 133-134 (6 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/56247-
dc.description.abstractПідготовка фахівців за умов сучасного інформаційного суспільства вимагає від них певного рівня фахової компетентності. Проблема формування та розвитку фахової компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій залишається актуальною. Пропонується здійснення процесу розвитку даної якос ті у межах моделі формування фахової компетентності, одним із етапів реалізації якої є діагностика початко вого стану фахової компетентності. У статті уточнено поняття «критерій», «показник», «рівень»; визначено загальні вимоги до критеріїв. На основі аналізу науково-педагогічних досліджень, нормативних докумен тів, досвіду професійної підготовки виділено критерії сформованості фахової компетентності майбутніх ІТ фахівців, які відображають її структурні компоненти: мотиваційний (рівень сформованості мотивів, потреб, цінностей щодо виконання професійної діяльності), змістовий (наявність системи знань з галузі інформацій них технологій), технологічний (ступінь практичного застосування знань і умінь під час вирішення профе сійно-орієнтованих завдань) та суб’єктний (професійно-важливі якості майбутнього фахівця з інформаційних технологій та здатність до рефлексії освітньої і професійної діяльності). Сформульовані критерії надали мож ливість визначити відповідні показники. Виокремлено та обґрунтовано чотири рівні сформованості фахової компетентності майбутніх ІТ-фахівців: репродуктивний (початковий), свідомий (середній), продуктивний (достатній) та творчий (високий). Подальшим напрямом досліджень з цієї проблеми є розширення діагнос тичного апарату щодо оцінки рівня сформованості фахової компетентності майбутніх ІТ-фахівців.uk
dc.description.abstractThe training of specialists under the conditions of the modern information society requires them to have a certain level of professional competence. The problem of formation and development of professional competence of future information technology specialists remains relevant. It is proposed to implement the process of developing this quality within the framework of the professional competence formation model, one of the stages of which is the diagnosis of the initial state of professional competence. The article specifies the concepts of "criterion", "indicator", "level"; general requirements for the criteria are defined. Based on the analysis of scientific and pedagogical research, regulatory documents, professional training experience, the criteria for the formation of the professional competence of future IT specialists have been identified, which reflect its structural components: motivational (level of formation of motives, needs, values regarding the performance of professional activities), content (availability of a knowledge system from the field of information technologies), technological (the degree of practical application of knowledge and skills when solving professionally oriented tasks) and subjective (professionally important qualities of a future specialist in information technologies and the ability to reflect on educational and professional activities). Formulated criteria made it possible to determine the relevant indicators. Four levels of formation of professional competence of future IT specialists are distinguished and substantiated: reproductive (initial), conscious (average), productive (sufficient) and creative (high). The further direction of research on this problem is the expansion of the diagnostic apparatus for assessing the level of formation of professional competence of future IT specialists.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжНУ " Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectфахова компетентністьuk
dc.subjectфахівець з інформаційних технологійuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectпоказникиuk
dc.subjectрівні сформованості.uk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectinformation technology specialistuk
dc.subjectcriteriauk
dc.subjectindicatorsuk
dc.subjectlevels of formationuk
dc.titleКритерії та показники рівня сформованості фахової компетентності фахівців з інформаційних технологійuk
dc.title.alternativeCriteria and indicators of the level of professional competence of information technology specialistsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (53) - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ ТА РІВНІ.pdf534 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.