Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПродан, Вікторія Іванівна-
dc.date.accessioned2024-01-23T11:33:25Z-
dc.date.available2024-01-23T11:33:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПродан В. І. Парадигма гендерної інклюзії у праві на освіту: вітчизняний та міжнародний досвід/ В. І. Продан // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород, 2023. –Т. 2. Вип. 79. – С. 356-362. – Бібліогр.: с. 361-362 (15 назв). URL http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/289624/283180uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57838-
dc.description.abstractПроблематика гендерної інклюзії у праві на освіту є надзвичайно актуальною та такою, що характеризується науковою новизною. Зважаючи на активні євроінтеграційні рухи України, стійку позицію на міжнародній арені та прийняття відповідного законодавства гендерна інклюзія набуває своєї популярності та потреби у дослідженні. В рамках даної наукової статті ми провели понятійно-категоріальний аналіз термінів, що складають основу роботи. Дійшли висновків, що поняття «гендер» можна представити у вигляді позначення соціальних, культурних, психологічних та поведінкових характеристик, які суспільство відносить до жіночих та чоловічих статей на основі соціальних уявлень, очікувань та ролей. Окреслили розуміння «гендерної інклюзії» у якості активної практики та політики, спрямованої на забезпечення рівних можливостей, прав та участі для жінок, чоловіків та осіб з іншими гендерними ідентичностями в усіх сферах суспільства. Представили головну мету гендерної інклюзії у праві на освіту як процес із створення інклюзивної, справедливої та рівноправної освітньої системи, в якій всі учасники можуть розкривати свій потенціал та розвивати свої здібності без зовнішньо-маргіналізованого тиску. Представили ключові аспекти парадигми гендерної інклюзії у праві на освіту, а саме: забезпечення рівних можливостей для навчання і розвитку незалежно від статі та гендерної ідентичності; усунення гендерних стереотипів та практик дискримінації у навчальних закладах і педагогічних процесах; впровадження гендерного аналізу у планування та розвиток освітніх програм, змісту навчальних матеріалів та методів навчання; реалізація політики, законодавства та програм, спрямованих на захист прав індивідів у сфері освіти від будь-якої форми гендерної дискримінації.uk
dc.description.abstractThe issue of gender inclusion in the right to education is extremely relevant and characterized by scientific novelty. Given the active European integration movements of Ukraine, the stable position on the international arena and the adoption of relevant legislation, gender inclusion is gaining its popularity and the need for research.Within the framework of this scientific article, we conducted a conceptual and categorical analysis of the terms that form the basis of the work. It was concluded that the concept of “gender” can be represented as a designation of social, cultural, psychological and behavioral characteristics that society attributes to the female and male sexes based on social ideas, expectations and roles. Outlined the understanding of “gender inclusion” as an active practice and policy aimed at ensuring equal opportunities, rights and participation for women, men and persons with other gender identities in all spheres of society. The main goal of gender inclusion in the right to education was presented as a process of creating an inclusive, fair and equal educational system in which all participants can reveal their potential and develop their abilities without external marginalization pressure. Key aspects of the paradigm of gender inclusion in the right to education were presented, namely: provision of equal opportunities for learning and development regardless of gender and gender identity; elimination of gender stereotypes and practices of discrimination in educational institutions and pedagogical processes; implementation of gender analysis in the planning and development of educational programs, the content of educational materials and teaching methods; implementation of policies, legislation and programs aimed at protecting the rights of individuals in the field of education against any form of gender discrimination.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectгендерuk
dc.subjectінклюзіяuk
dc.subjectгендерна інклюзіяuk
dc.subjectрівні конституційні права та можливостіuk
dc.subjectдискримінаціяuk
dc.subjectінклюзивна освітаuk
dc.subjectконституційне право на освітуuk
dc.subjectдоступ до освітиuk
dc.subjectgenderuk
dc.subjectinclusionuk
dc.subjectgender inclusionuk
dc.subjectequal constitutional rights and opportunitiesuk
dc.subjectdiscriminationuk
dc.subjectinclusive educationuk
dc.subjectconstitutional right to educationuk
dc.subjectaccess to educationuk
dc.titleПарадигма гендерної інклюзії у праві на освіту: вітчизняний та міжнародний досвідuk
dc.title.alternativeThe paradigm of gender inclusion in the right to education: domestic and international experienceuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Право. Випуск 79. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
289624-Текст статті-668482-1-10-20231023.pdf401.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.