Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДолга, Н. М.-
dc.date.accessioned2024-01-27T15:11:50Z-
dc.date.available2024-01-27T15:11:50Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДолга, Н. М. Образ дитини в античній і середньовічній літературній традиції / Н. М. Долга // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (гол. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Т.2, Вип. 19. – С. 154–159. – Бібліогр.: с. 158–159 (21 назва); рез. укр., англ.uk
dc.identifier.issn2663-4880-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58011-
dc.description.abstractУ статті окреслені особливості формування образу дитини в літературі античного й середньовічного періодів. Розглянуті ціннісні підходи до життя й творчого розвитку дитини. Констатовано, що образ дитини, настільки популярний у сучасній культурі, був недостатньо чітко окреслений в часи розвитку античної й середньовічної літератури. Метою є систематизація й узагальнення історичних відомостей прообразу дитини в античній і середньовічній літературній традиції. Об’єктом дослідження цієї статті є дитячий літературний образ. Предметом дослідження виступають особливості художнього й літературного висвітлення образу дитини у часи до початку Нового часу (тобто орієнтовно до ХVІ століття). Виявлено, що у відповідності до одного з найбільш поширених підходів дитинство розуміється як модель суспільних відносин певного історичного періоду з певними обставинами і специфічними рисами обумовленості відносин між поколіннями. Встановлено, що уперше дитина як художній герой з’являється у давньогрецькій драмі. У багатьох ранньосередньовічних літературних пам’ятках зафіксовані прояви жорстокого ставлення до дітей: зумисне вбивство новонароджених, нещасні випадки, пов’язані з недбалим ставленням, підкидання дітей. З’ясовано, що загалом в епоху стародавніх часів й Середньовіччя були сформовані такі типажі дітей: «герої», «жертви», «діти-підкидьки», «божественні діти» й «діти-шахраї» (наведені приклади кожного образу). Вивчення проблематики даної статті свідчить про різні підходи стосовно сутності дитинства: від образу «малого дорослого» (стародавні часи, середньовіччя) до філософії щасливої дитини й науково обґрунтованої педагогіки у Ж.-Ж.Руссо (ХVІІІ століття). Серед вагомих перспективних напрямів дослідження даної тематики – компаративний аналіз зображення дитячих образів у літературі різних регіонів світу в часи античності й середньовіччя, наприклад, у стародавньому Китаї й античній Греції чи Римі, оцінка сукупності художніх прийомів, якими зображувалися різні характери дитини в період стародавності й середніх віків.uk
dc.description.abstractThe article outlines the peculiarities of the formation of the image of the child in the literature of ancient and medieval periods. The value approaches to the child’s life and development are considered. It is stated that the image of the child, so popular in modern culture, was not clearly delineated during the development of ancient and medieval literature. The aim is to systematize and summarize the historical information about the image of the child in the ancient and medieval literary tradition. The object of the research of this article is the child’s literary image. The subject of the study is the peculiarities of artistic and literary coverage of the image of the child in the time before the New Age (i.e., roughly up to the XVI century). It is revealed that according to one of the most common approaches, childhood is understood as a model of social relations of a certain historical period with certain circumstances and specific features of conditionality of relations between generations. It has been established that the child first appears as an artistic hero in the ancient Greek drama. Many early medieval literary monuments record manifestations of cruel treatment of children – deliberate murder of newborns, accidents associated with negligent treatment, child abandonment. It was found out that during the ancient times and the Middle Ages the following types of children were formed: “heroes”, “victims”, “foundling children”, “divine children” and “childrenfraudsters” (examples of each image are given). The study of the problems of this article reveals different approaches to the essence of childhood: from the image of the “little adult” (ancient times, the Middle Ages) to the philosophy of the happy child and scientifically grounded pedagogy by J.-J. Rousseau (XVIII century). Among the significant promising areas of research on this topic is a comparative analysis of the image of children in the literature of different regions of the world during antiquity and the Middle Ages, such as ancient China and ancient Greece or Rome, and evaluation of the totality of artistic techniques, which depicted different characters of the child in the ancient and medieval periods.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectдитинаuk
dc.subjectдітиuk
dc.subjectдитячий образuk
dc.subjectантична літератураuk
dc.subjectсередньовічна літератураuk
dc.subjectсуспільствоuk
dc.subjectдрамаuk
dc.subjectсоціальна структураuk
dc.subjectстародавній світuk
dc.subjectдраматургіяuk
dc.subjectРенесансuk
dc.subjectцеркваuk
dc.subjectхудожні образиuk
dc.subjectсередньовіччяuk
dc.subjectпедагогікаuk
dc.subjectchilduk
dc.subjectchildrenuk
dc.subjectchildren’s imageuk
dc.subjectancient literatureuk
dc.subjectmedieval literatureuk
dc.subjectdramauk
dc.subjectchurchuk
dc.subjectancient worlduk
dc.subjectmedieval perioduk
dc.subjectRenaissanceuk
dc.subjectpedagogyuk
dc.subjectartistic imagesuk
dc.subjectsocietyuk
dc.subjectsocial structureuk
dc.titleОбраз дитини в античній і середньовічній літературній традиціїuk
dc.title.alternativeThe image of the child in the ancient and medieval literary traditionuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 19 Том 2 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.