Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58968
Title: Порушення міжнародно-правових зобов’язань Організацією Об’єднаних Націй у контексті здійснення збройної агресії Російською Федерацією проти України
Other Titles: Violation of international legal obligations by the United Nations in the context of armed aggression by the Russian Federation against Ukraine
Authors: Жукорська, Я. М.
Keywords: Рада Безпеки, відповідальність, бездіяльність, міжнародна організація, загроза миру, принцип незастосування сили та погрози силою, відповідальність за захист, Security Council, responsibility, international organization, inaction, threat to peace, principle of non-use of force and threat of force, responsibility for protection
Issue Date: 2022
Citation: Жукорська Я. М. Порушення міжнародно-правових зобов’язань Організацією Об’єднаних Націй у контексті здійснення збройної агресії Російською Федерацією проти України / Я. М. Жукорська // Аналітично-порівняльне правознавство / голов. ред.: Ю. М. Бисага; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2022. – №2. – С. 327-332. URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/261914/258300 
Abstract: 24 лютого 2022 року Російська Федерація розпочала пряму збройну агресію проти України. РФ є державою-членом Організації Об’єднаних Націй, а також постійним членом Ради Безпеки ООН. У статті автор робить спробу встановити наявність порушення міжнародно-правових зобов’язань ООН як міжнародної організації, ціллю створення якої є підтримання міжнародного миру та безпеки. Автор аналізує поняття порушення міжнародно-правових зобов’язань міжнародною організацією, ґрунтуючись на коментарях до Статей про відповідальність держав за міжнародно-протиправні діяння, схвалені Генеральною Асамблеєю ООН у 2001 році, та Статтях про відповідальність міжнародних організацій, схвалених у 2011. А потім розглядає зобов’язання ООН за Статутом щодо підтримання міжнародного миру та безпеки. Зазначає, що РБ у ситуації з агресією РФ не виконує своїх функцій щодо визначення будьякої загрози миру, порушення миру чи акту агресії й не робить рекомендацій та не приймає рішень, що можна кваліфікувати, як бездіяльність, адже саме на неї держави покладають відповідальність щодо підтримання міжнародного миру та безпеки. Фактично, зобов’язання ООН перед державами-членами за Статутом можна вважати лише мінімальним стандартом щодо підтримки міжнародного миру та безпеки. Особливо якщо враховувати розвиток концепції відповідальності щодо захисту. Якщо йти шляхом співставлення фактичної поведінки суб’єкта з поведінкою, що вимагається за Статутом, ООН здійснює бездіяльність у ситуації зі збройною агресією в Україні, не застосовуючи жодних «ефективних колективних заходів для попередження та усунення загрози миру й придушення актів агресії», як зазначається в п.1 ст.1 Статуту ООН, або по крайній мірі не вживає необхідних заходів due diligence. Фактична бездіяльність ООН при захисті принципів міжнародного права, в першу чергу принципу незастосування сили та погрози силою, говорить про втрату її авторитетності та впливу. Збройна агресія РФ створила кризу в ООН чи точніше кризу її ефективності, що дає всі підстави поставити під сумнів потребу існування міжнародної організації, яка не може забезпечити основної мети її створення.
On February 24, 2022, the Russian Federation launched a direct armed aggression against Ukraine. Russia is a member of the United Nations and a permanent member of the UN Security Council. In this article, the author attempts to establish a violation of the international legal obligations of the United Nations as an international organization whose purpose is to maintain international peace and security. The author analyses the notion of violation of international legal obligations by an international organization, based on comments on the Articles on State Responsibility for Internationally Wrongful Acts approved by the UN General Assembly in 2001 and the Articles on International Responsibility of International Organizations Approved in 2011. And then considers the UN’s commitment under the Charter to maintain international peace and security. The author notes that in the case of aggression by the Russian Federation Security Council does not perform its functions of identifying any threat to peace, breach of peace or act of aggression and does not make recommendations or decisions that can be classified as inaction, as it is the responsibil ity of states to maintaining international peace and security. In fact, the UN’s obligations to member states under the Charter can only be considered a minimum standard for maintaining international peace and security. Especially given the development of the concept of responsibility for protection. If we compare the actual behaviour of the subject with the behaviour required by the Charter, the UN acts in the event of armed aggression in Ukraine, without taking any “effective collective measures for the prevention and removal of threats to the peace, and for the suppression of acts of aggression “ as stated in paragraph 1 of Article 1 of the UN Charter, or at least does not take the necessary measures due diligence. The actual inaction of the UN in defending the principles of international law, especially the principle of non-use of force and threat of force, indicates the loss of its authority and influence. Russia’s armed aggression has created a crisis in the United Nations, or rather a crisis of its effectiveness, which gives every reason to question the need for an international organization that cannot ensure the main purpose of its creation.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58968
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 2 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПОРУШЕННЯ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ.pdf223.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.