Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60154
Title: Проблема Абсолюта и целостности личности в римейке Н. Садур «Панночка»
Other Titles: Проблема Абсолюту та цілісності особистості в рімейку Н. Садур «Панночка»
The issue of the absolute and integrity of a personality in the N. Sadur’s remake “Pannochka”
Authors: Самарин, А. М.
Keywords: рімейк, Абсолют, цілісність особистості, переосмислення, інтертекстуальність, remake, the Absolute, integrity of the personality, reconceptualization, intertextuality
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Самарин, А. М. Проблема Абсолюта и целостности личности в римейке Н. Садур «Панночка» / А. М. Самарин // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), Ю. М. Бідзіля, М. Т. Вереш та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Т. 3, вип. 13. – С. 148–155. – Бібліогр.: с. 155 (11 назв); рез. укр., англ.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті досліджено проблеми Абсолюту та цілісності особистості в п’єсі Н. Садур «Панночка». Автором доводиться думка, що для рімейка «Панночка» є характерним переосмислення містичного, чудесного, в чому вбачається дискусія письменниці з сучасними матеріалістичними, прагматичними картинами світу. Аналіз твору свідчить про те, що модерністськими особливостям п'єси є доведення певної глобальної ідеї, які не деконструюють і не піддаються іронії, а саме: ідеї Абсолюту, віри, цілісності людини, а також акцентування уваги виключно на внутрішньому світі людини, в якому, власне, і відбувається конфлікт та розгортається основна дія. Серед постмодерних принципів поряд з системоутворюючою в рімейку інтертекстуальністю яскраво проявлена гра, яка задається з перших рядків рімейку. Перекодувавши класичний текст, автор намагається довести актуальність класики, та, використовуючи оптику класичного твору, описати сучасний стан свідомості, розкрити в ньому важливі ідеї, які будуть сприйняті сучасним читачем і глядачем як близьке та актуальне. Важливим вектором модифікації тексту-джерела – це посилення інтелектуальної, філософської складової тексту рімейка і обігравання в ньому цілого ряду актуальних в ХХ столітті уявлень про світ, зокрема, ідеї абсолютного пізнання світу, примітивності людського розуму, розуміння світла та темряви, добра і зла, протистояння людини і Всесвіту. Найбільше це відображено в образі Хоми Брута, у якого конфлікт зі сфери зовнішньої перекладається в сферу внутрішню – демонструється роздвоєність особистості, зіткнення життєвих орієнтирів: з одного боку, життєствердного і духовного начал, а з іншого, темних містичних сил душі і спокус красою інфернального світу. Демонструється поетапне зміна світогляду і характеру центрального персонажа: від філософа і доброго козака до «обмерзлого людини», «бурульки». У зв'язку з подібними смисловими та ідейними переакцентуаціями трансформується і система образів рімейка в порівнянні з текстом-зразком, видаляються деякі складові сюжету «Вія» і розростаються окремі епізоди повісті.
The research focuses on the issue of Absolute and the integrity of the personality in N. Sadur’s play “Pannochka”. It is claimed that rethinking of mystic and magic underpin the play construing, as they become a powerful weapon of the author to argue with modern materialistic and pragmatic world images. It is claimed, that the idea of the Absolute, faith, the integrity of personality, his/her inner world that becomes the center of the conflict, are the main specific features of the play. Intertextuality, as well as the idea of a ludo, become the background of the play remake. Classical text’s recoding enables the author both to prove the actuality of the classical literary text and demonstrate contemporary consciousness condition, important issues, which seem urgent for modern readers and the audience. It is assumed that there are some basic principles of the source text modification, they are: strong intellectual and philosophical ideas, raising the issues of absolute world’s comprehension, primitiveness of a person’s mind, realization of the light and the darkness, the good and the evil, the opposition of a human and the Universe. The abovementioned principles are inherent in the image of Homa Brut. His inner conflict becomes the conflict of his life. It reveals in his dual personality, opposition of life principles and spiritual values, dark, mystic power of his soul and the temptation of the beauty of infernal world. One can observe the change of the hero’s world-view ideology and the character: from a philosopher and a kind kosak to an “icing up man”. Such ideological shift influences the transformation of the heroes’ images of the remake. Intertextual ties with the literary text “Vii” can be as well observed in various episodes of the play.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60154
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 13 Том 3 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.