Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10390
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКабак, Віталій Васильович-
dc.date.accessioned2016-10-21T09:59:52Z-
dc.date.available2016-10-21T09:59:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКабак, В. В. Обґрунтування організаційно-педагогічних умов підготовки майбутніх інженерів-педагогів технічних ВНЗ до професійної діяльності [Текст] / В. В. Кабак // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 63–67. – Бібліогр.: с. 66 (8 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10390-
dc.description.abstractУ статті подано сутнісну характеристику поняття організаційно-педагогічні умови як сукупність факторів підготовки майбутнього фахівця шляхом порівняльного аналізу здійснених досліджень науковців. На основі опрацювання психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження, педагогічних спостережень, результатів експертного опитування здійснено обґрунтування організаційно-педагогічних умов підготовки майбутніх інженерів-педагогів вищих технічних навчальних закладів до професійної діяльності засобами комп’ютерних технологій.uk
dc.description.abstractThe article presents the essential characteristics of the concept of organizational and pedagogical conditions as set of factor s training future specialists through a comparative analysis of the investigations carried out. Based on the study of psychologic al and educational literature on the study, teaching observations and the results of the expert survey conducted study of organization al and pedagogical conditions of future engineers-teachers of higher technical education to professional activity by means of computer technology: the formation of motivation for professional activity and the formation of professional value orientations ; the introduction of modern means of computer technology in the training of students at various stages of training as a mandator component; creating a favorable information environment for the development of search and creative abilities of future engineer s, teachers of computer type in the individual teaching and learning activities; improving teacher competencies of teachers of spe cial technical disciplines where using of computer technology. Organizational and pedagogical conditions will be used to create a model of training future engineers-teachers of technical universities for professional work.en
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectорганізаційно-педагогічні умовиuk
dc.subjectінженер-педагогuk
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk
dc.subjectтехнічний ВНЗuk
dc.subjectкомп’ютерні технологіїuk
dc.titleОбґрунтування організаційно-педагогічних умов підготовки майбутніх інженерів-педагогів технічних внз до професійної діяльностіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.