Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТитунь, Оксана Леонідівна-
dc.date.accessioned2016-11-03T10:22:46Z-
dc.date.available2016-11-03T10:22:46Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationТитунь, О. Л. Дослідження діяльнісно-рефлексивної складової готовності студентів до виховної роботи в школі [Текст] / О. Л. Титунь // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 180–183. – Бібліогр.: с. 183 (5 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10513-
dc.description.abstractУ статті авторка досліджує професійно-педагогічну підготовку майбутніх учителів до виховної роботи з молодшими школярами, а саме діяльнісно-рефлексивну складову готовності до неї. Діяльнісно-рефлексивну складову автор розуміє як вміння аналізувати, коригувати результати педагогічної діяльності, демонструвати ефективність і продуктивність використання інформаційних технологій, усвідомлення реального рівня підготовки та потреби здійснювати самоосвіту. Статистично опрацьовані данні самооцінки студентів щодо їх готовності до виховної роботи представлені в статті.uk
dc.description.abstractThe article deals with professional training of future primary school teachers to educational work with pupils. The author has analysed the teaching and refl exive component of readiness to educational work. According to the author, it implies the ability to analyze and correct the results of pedagogical practice, demonstrate the effectiveness and effi ciency of using information technologies, it is also the realization of real level of preparation and the necessity for self-education. The author has considered the mentioned component to be the dominant one in the teaching practice. Statistical data of students` self-assessment to do educational work with pupils has been demonstrated in the article. The scientifi c research was carried out at the faculties of Education in a number of Ukrainian universities. The research was based on surveys of both second-year students and fourthyear students. The research suggests that there are a lot of problems connected with the professional training of future primary school teachers to do educational work with pupils in the modern society. The results show the necessity of improvement the quality of teacher training to do educational work at school.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво «УжНУ»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectпідготовкаuk
dc.subjectвиховна роботаuk
dc.subjectдіяльнісно-рефлексивна складоваuk
dc.subjectсамооцінкаuk
dc.titleДослідження діяльнісно-рефлексивної складової готовності студентів до виховної роботи в школіuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.