Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14324
Title: Самостійна робота студентів як вид творчої діяльності, фактор модернізації навчального процесу та підвищення якості вищої освіти
Other Titles: Independent work of students as a kind of creative activity, factor of modernization and training quality of higher education
Authors: Туряниця, Василь Васильович
Туряниця, Вікторія Василівна
Keywords: вища освіта, педагогічний процес, самостійна робота студента, модернізація освіти, інноваційні підходи, якість вищої освіти, комплексний підхід
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Туряниця, В. В. Самостійна робота студентів як вид творчої діяльності, фактор модернізації навчального процесу та підвищення якості вищої освіти [Текст] / В. В. Туряниця, В. В. Туряниця // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 302–305. – Бібліогр.: с. 304 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Автори розкрили особливості самостійної роботи студента як системоутворюючого фактора в під- готовці висококваліфікованого, мобільного, конкурентоздатного фахівця та самореалізації особистості. На основі досягнень методичної науки та власного досвіду подано науково обґрунтовані поради щодо комплек- сного підходу до самостійної роботи студента та її реалізації. Ключові слова: вища освіта, педагогічний процес, самостійна робота студента, модернізація освіти, інноваційні підходи, якість вищої освіти, комплексний підхід.
The authors have disclosed features self-learning as a factor in the preparation of highly skilled, mobile, competitive professional and personal fulfillment. Based on the achievements of science and methodical own experience presents evidence-based advice on comprehensive approach to self-learning and its implementation. The study focuses on preparing competitive specialist in high school in Ukraine. According to the concept Bologna occupies a prominent place credit-modular system of educational process. An integral part of it is self-study student. The purpose of introducing this system is to improve the quality of higher education, modernization of the educational process in the preparation of competitive graduates and prestige of Ukrainian education in the international educational space. Key words: higher education, teaching process, students' independent work, the modernization of education, innovative approaches, the quality of higher education, an integrated campaign.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14324
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.