Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15183
Title: Проектна діяльність як засіб формування самоосвітньої компетентності
Other Titles: Project activities as a mean of self-educational competence developing
Authors: Довмантович, Наталія Георгіївна
Keywords: проект, проектна діяльність, самоосвітня компетентність, студент, медичне училище
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Проектна діяльність як изасіб формування самоосвітньої компетентності [Текст] / Н. Г. Довмантович // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 92–95. – Бібліогр.: с.95 (9 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті розглянуто основи проектної діяльності та засоби її формування у студентів медичних училищ, здійснено аналіз особливостей формування самоосвітньої компетентності завдяки проектній діяльності, описано механізм реалізації проектної технології, виокремлено основні етапи створення та реалізації проекту. Розкрито суть, типологію, вимоги до проектів та особливості організації проектної діяльності в процесі опанування природничо-наукових дисциплін, визначено доцільність використання у навчально-виховному процесі методу проектів як способу досягнення дидактичної мети. Ключові слова: проект, проектна діяльність, самоосвітня компетентність, студент, медичне училище.
The article discusses the basics of project activities and means of it formation for medical students, analyzes the features of formation of self-educational competence through project activities It describes the mechanism of realization of project technology, isolates the main stages of creation and implementation of the project. The essence, typology, requirements for projects are described, especially the organization of project activities during the natural sciences studying. The feasibility of using in the educational process of project method as a way of achieving a didactic purpose is determined. Analysis of teaching practice and theoretical studies allowed us to identify project activities as a form of teacher competence in the mastery of which is the formation of professionally important qualities of professional formation of its core competencies. Thus, the usage of project method enables the teacher to create communicative situations, encourage students to work independently (individual, in pair, in the group), select the projects topics due to their interest or possibilities. Key words: project, designing, activity, the project activity, creative, self- competence, student, medical college.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15183
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.