Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15282
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРашевська, Наталя Василівна-
dc.date.accessioned2017-09-25T10:38:28Z-
dc.date.available2017-09-25T10:38:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationМодель формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках математики [Текст] / Н. В. Рашевська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 238–241. – Бібліогр.: с.241 (9 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15282-
dc.description.abstractВ статті розглянуто питання побудови моделі формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках математики засобами систем комп’ютерної математики. Надано тлумачення дослідницької компетентності з математики. Виокремлено напрями набуття дослідницьких компетентностей учнів на уроках математики. Побудована модель є трирівневою і включає в себе знання, здібність до дослідження та досвід дослідницької діяльності. Кожна компонента моделі залежить від іншої, але основною є «здібність до дослідження», що складається з чотирьох етапів: проектувального, експериментального, аналітичного та практичного. Ключові слова: дослідницькі компетентності, математика, системи комп’ютерної математики.uk
dc.description.abstractThe question of construction of the model of formation students’ researching competence in mathematics by computer mathematics systems is considered in this article. The student's research competence in mathematics as a personal ability for purposeful research and training activities to obtain fundamental mathematical knowledge, the ability to use this knowledge for solving practical and theoretical problems using mathematical modeling methods by computer mathematics systems while the research, is interpreted. We selected directions of acquiring the students’ research competences during mathematics lessons that consist of analysis and idealization of the task, ICT research, interpretation of the results and their summarization. The created model of research competences consists of three levels: knowledge, ability for research and experience in research activities. The harmonic combination of these components allows to get not only good knowledge in mathematics, but also to get the experience of research activities too. Components such as "knowledge" and "experience research" depend on component "ability to study" – in the model that one consists of four components: design, experimental, analytical and practical. Key words: research competence, math, math computer system.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectдослідницькі компетентностіuk
dc.subjectматематикаuk
dc.subjectсистеми комп’ютерної математикиuk
dc.titleМодель формування дослідницьких компетентностей учнів на уроках математикиuk
dc.title.alternativeFormation of researching competence model of students in mathematicsuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.