Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15293
Title: До питання про вибір форм і методів роботи з розвитку комунікативних навичок студентів на заняттях англійської мови
Other Titles: To the issue of choice of forms and methods of work on students`communicative skills development at english lessons
Authors: Сніцар, Інна Василівна
Keywords: комунікативні навички, творчі завдання, критерії, студенти, мовлення
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: До питання про вибір форм і методів роботи з розвитку комунікативних навичок студентів на заняттях англійської мови [Текст] / І. В. Сніцар // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 269–271. – Бібліогр.: с.271 (1 назва). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті досліджуються питання вибору форм і методів роботи з розвитку комунікативних навичок студентів на заняттях англійської мови. Автор зазначає, що особливе значення у роботі з розвитку комунікативних навичок має розробка системи вправ та творчих завдань. Необхідним є також урахування можливостей, які надає для розвитку комунікативних навичок студентів їх участь у науковій, позанавчальній роботі, створення належних умов для ефективної самостійної роботи тих, хто навчається. Ключові слова: комунікативні навички, творчі завдання, критерії, студенти, мовлення.
The article considers the issue of choice of forms and methods of work on the development of communication skills of students at the English lessons. The author emphasizes the importance of the choice of a system of exercises and creative tasks in the development of students` communication skills. It is also necessary to take into account the opportunities offered by the development of communication skills of students participating in scientific, extracurricular work, creating appropriate conditions for their effective independent work. While solving the communication problem, we should take into consideration the fact that the students with different levels of English knowledge may have difficulty both in terms of content and in terms of expression, learning communication means of solving communication problems can be seen as a problem, and in this case we should talk about two aspects of problematic character. Keywords: communication skills, creative tasks, criteria, students, speech.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15293
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.