Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТкачов, Артем Сергійович-
dc.date.accessioned2017-09-25T11:57:51Z-
dc.date.available2017-09-25T11:57:51Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСтруктурно-функціональна модель формування ключових компетентностей інтелектуального здібних і обдарованих учнів основної школи в процесі навчання [Текст] / А. С. Ткачов // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 287–290. – Бібліогр.: с. 289 (12 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15298-
dc.description.abstractУ статті представлено структурно-функціональну модель формування ключових компетентностей інтелектуально здібних і обдарованих учнів основної школи в процесі навчання. Ця модель включає такі блоки: концептуально-цільовий (функції, методологічні підходи, мета, принципи); структурно-змістовий (структура, зміст ключових компетентностей); формувально-функціональний (засоби, методи, форми, педагогічні умови, етапи), критеріально-результативний (критерії й показники оцінювання, очікуваний результат). Ключові слова: структурно-функціональна модель, ключові компетентності, навчання, здібні й обдаровані учні, основна школа.uk
dc.description.abstractThe article presents the developed and theoretically grounded structural and functional model of core competencies of intellectually gifted and talented secondary school students in the process of studying, which consists of the following units: conceptually-based, structural-content, functional-forming and criterial-effective. Thus, the conceptual target unit of this model contains the basic functions of core competencies (to satisfy the social need of decent citizens, to aim the real objects of surrounding reality to get targeted integrated application of knowledge and ways of life, to act over-objective elements of educational content, etc.), methodological approaches (systemic, synergistic, personaly-active, axiological, competence, acmeological, participatory), purpose (to ensure the formation of students’s competence), the basic principles (science, taking into account age and individual characteristics, practical orientation, differentiation of studies, the optimal combination of educational leadership with students’ initiative and amateur skills, providing an objective diagnosis of students’ achievements), the implementation process of core competencies formation of intellectually gifted and talented secondary school students. Keywords: structural and functional model, core competencies, education, gifted and talented students, the secondary school.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectструктурно-функціональна модельuk
dc.subjectключові компетентностіuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectздібні й обдаровані учніuk
dc.subjectосновна школаuk
dc.titleСтруктурно-функціональна модель формування ключових компетентностей інтелектуально здібних і обдарованих учнів основної школи в процесі навчанняuk
dc.title.alternativeStructural and functional model of core competence formation of intelectually gifted and talented secondary school students in the process of studyinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.