Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18246
Title: | Особливості формування соціокультурної компетентності учнів початкової школи у процесі навчання іноземних мов |
Other Titles: | Features for the formation of socio-cultural competence to primary school pupils in the process of teaching foreign languages |
Authors: | Басай, Надія Пилипівна |
Keywords: | початкова школа, іноземні мови, соціокультурна компетентність |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Видавництво УжНУ "Говерла" |
Citation: | Особливості формування соціокультурної компетентності учнів початкової школи у процесі навчання іноземних мов [Текст] // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 20-24. – Бібліогр.: с.23-24 (7 назв). – Рез. рос., англ. |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі формування соціокультурної компетентності учнів початкової школи у процесі навчання іноземних мов; уточнено поняття «соціокультурна компетентність» і схарактеризовано її компоненти; сформульовано умови, за якими її розвиток в учнів молодших класів буде ефективним; рекомендовано застосування сучасних технологій навчання для досягнення поставленої мети; розглянуто форми позакласної роботи для формування соціокультурної компетентності молодших школярів, які сприяють сталому інтересу до вивчення іноземних мов. Ключові слова: початкова школа, іноземні мови, соціокультурна компетентність. The article is devoted to the problem of socio-cultural competence formation to primary school pupils in the process of teaching foreign languages, since the modern educational paradigm considers education of a multicultural person, capable of participating in a dialogue of cultures, as one of the main objectives in teaching foreign languages. It has been proved that socio-cultural content filling is obligatory for educational materials, which are used in foreign languages teaching process. It is revealed that text information is the main source of socio-cultural knowledge for primary school pupils, while authentic texts and other educational materials of linguistic and ethnographic content provide pupils with the opportunity to get acquainted with various socio-cultural aspects of the country’s life, whose language is being studied. Key words: primary school, foreign languages, socio-cultural competence. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18246 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.pdf | 343.96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.