Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2044
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПопадич, Олена Олександрівна-
dc.date.accessioned2015-05-07T05:24:08Z-
dc.date.available2015-05-07T05:24:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНауковий вісник Ужгородського національного університету: Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – № 35uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2044-
dc.descriptionLegal education system in high school is an organizational and methodological mechanism by which the legal education subjects influence on future specialist's public and individual consciousness, helping the last to perceive legal principles and norms. In the legal education process for the future specialist in computer industry professionally legal responsibility, professional sense of justice and informatively legal activity culture are formed. The role of educational and production space in forming the future specialists' legal breeding as an important problem of specialists' professional preparation is considered in the article; the components (professionally legal knowledge, professionally legal development and readiness to legitimate professional activity) of the future specialists' in computer industry legal breeding are determined; such concepts as legal education, legal breeding, educational space, production environment, high school student, future specialist in computer industry in intercommunication are analysed; the fact that specialists' in computer industry legal preparation must be multilevel and computer-integrated is investigated; the fact that specialists' in computer industry professional activity is multyfunctional and large-profile is set. Key words: legal education, legal breeding, educational space, production environment, high school student, future specialist in computer industry.uk
dc.description.abstractУ статті розглянуто роль навчального та виробничого простору у формуванні правової вихованості майбутніх фахівців як важливої проблеми професійної підготовки спеціалістів; визначено компоненти (професійно-правова обізнаність, професійно-правова розвиненість та готовність до правомірної професійної діяльності) правової вихованості майбутніх фахівців комп’ютерної галузі; доведено, що правова підготовка фахівців комп’ютерного профілю повинна бути багаторівневою та інтегрованою, а також, що професійна діяльність фахівців комп’ютерного профілю є поліфункціональною і широкопрофільною. Ключові слова: правове виховання, правова вихованість, навчальний простір, виробниче середовище, студент вищого навчального закладу, майбутній фахівець комп’ютерної галузі.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.subjectправове вихованняuk
dc.subjectправова вихованістьuk
dc.subjectнавчальний простірuk
dc.subjectвиробниче середовищеuk
dc.subjectстудент вищого навчального закладуuk
dc.subjectмайбутній фахівець комп’ютерної галузіuk
dc.titleРОЛЬ НАВЧАЛЬНОГО ТА ВИРОБНИЧОГО ПРОСТОРІВ У ФОРМУВАННІ ПРАВОВОЇ ВИХОВАНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Попадич 2015 ВАК УжНУ 35.docОсновна стаття103.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.