Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПришляк, Оксана Юріївна-
dc.contributor.authorPryshlyak, Oksana-
dc.date.accessioned2019-07-18T12:23:15Z-
dc.date.available2019-07-18T12:23:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationПришляк, О. Ю. Формування полікультурної професійної компетентності фахівців соціальної сфери у вищих навчальних закладах США та Канади [Текст] / О. Ю. Пришляк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 221-225.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25022-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано необхідність вивчення зарубіжного досвіду США та Канади у питаннях підготовки соціальних працівників до роботи у полі культурному середовищі. Мета статті – аналіз досвіду США та Канади у сфері формування полікультурної компетентності соціальних працівників. Використовувались такі методи дослідження як: аналіз психолого-педагогічної літератури, нормативноправових актів, інформаційних джерел з проблеми дослідження, метод узагальнення. Розглянуто історичний контекст становлення систем полікультурної освіти в США та Канаді. Простежено еволюцію розвитку систем полікультурної освіти США та Канади в контексті змін професійного поля втручання соціальних працівників. Розкрито зміст полікультурної підготовки соціальних працівників на рівні бакалаврату та магістратури на прикладі програм різних закладів вищої соціальної освіти. Виокремлено особливості національних систем полікультурної освіти двох країн, їх спільні та відмінні ознаки.uk
dc.description.abstractThe article substantiates the need to study the foreign experience of the United States and Canada in the training of social workers in a multicultural environment. The following research methods were used to achieve the research objectives: analysis of psychological and pedagogical literature, normative legal acts, information sources on the research problem, generalization method. The historical context of the formation of intercultural education systems in the USA and Canada is considered. The introduction of intercultural education in the United States in practice took place in two stages. The content of intercultural education varies qualitatively: the mandatory requirement is the inclusion in the curriculum of general disciplines of local lore materials on the history and culture of ethnic minorities. The development of intercultural ideas in Canada was shaped by similar factors, as Canadian society is traditionally multinational, and therefore the issues related to the need for intercultural understanding are widely supported at the state level. Social work in the United States and Canada with clients of different ethnic, religious, cultural background consistently reflects the state policy of multiculturalism, the content and content of training of social workers. The evolution of the development of US and Canadian multicultural education systems in the context of changes in the professional field of intervention of social workers has been reviewed. The content of multicultural training of social workers at the level of bachelor's and master's degree is revealed as an example of programs of different institutions of higher social education. The features of national systems of intercultural education of two countries, their common and distinctive features are singled out.uk
dc.description.abstractВ статье обоснована необходимость изучения зарубежного опыта США и Канады в вопросах подготовки социальных работников к работе в поликультурной среде. Цель статьи - анализ опыта США и Канады в сфере формирования поликультурной компетентности социальных работников. Для достижения поставленной цели использовались такие методы Рассмотрен исторический контекст становления систем поликультурного образования в США и Канаде. Прослежена эволюция развития систем поликультурного образования США и Канады в контексте изменений профессионального поля вмешательства социальных работников. Раскрыто содержание поликультурной подготовки социальных работников на уровне бакалавриата и магистратуры на примере программ различных учреждений высшего социального образования США и Канады. Выделены особенности национальных систем поликультурного образования двух стран, их общие и отличительные признаки.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);-
dc.subjectполікультурна освітаuk
dc.subjectполікультурна компетентністьuk
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.subjectзарубіжний досвід полікультурної освітиuk
dc.subjectintercultural educationuk
dc.subjectintercultural competenceuk
dc.subjectsocial workeruk
dc.subjectforeign experience of intercultural educationuk
dc.subjectполикультурное образованиеuk
dc.subjectполикультурная компетентностьuk
dc.subjectсоциальный работникuk
dc.subjectзарубежный опыт поликультурного образованияuk
dc.titleФормування полікультурної професійної компетентності фахівців соціальної сфери у вищих навчальних закладах США та КАНАДИuk
dc.title.alternativeFormation of intercultural competence of professionals of the social sphere in higher educational institutions of the USA and CANADAuk
dc.title.alternativeФормирование поликультурной профессиональной компетентности специалистов социальной сферы в высших учебных заведениях США и КАНАДЫuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пришляк Оксана Юріївна.pdf347.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.