Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26418
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Леган, Вікторія Петрівна | - |
dc.contributor.author | Годованець, Наталія Іванівна | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-31T09:06:55Z | - |
dc.date.available | 2019-10-31T09:06:55Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Леган В., Гордованець Н. Дискусія як активний метод вивчення іноземних мов/ В. Леган// Сучасні дослідження з іноземної філології:збірник наукових праць. Вип.17./ред.кол.М.П.Фабіан (гол.ред.), С.В.Голик, О.М.Гвоздяк та ін Ужгород:ДВНЗ “УжНУ”, 2019. C.249-258. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26418 | - |
dc.description.abstract | статті розглянуто дискусію як активний метод вивчення іноземних мов. Описано феномен дискусії та етапи її організації. З’ясовано, що головним завданням дискусії у процесі навчання є стимулювання пізнавального інтересу, залучення різних точок зору в активне обговорення проблем іноземною мовою. Визначено основну роль у забезпеченні ефективності дискусії. Досягнення мети якої відбудеться тільки за умови дотримання всіма її учасниками певних правил. Під час планування дискусії потрібно враховувати кілька важливих моментів: мету, час та чіткість організації дискусії. | uk |
dc.description.abstract | In a given article a discussion as an active method of learning of foreign languages is considered. The phenomenon of discussion and stages of its organization are described. It is found out that the main task of a discussion in the course of teaching is stimulation of cognitive interest, involving various points of view in active discussion of problems in a foreign language. The main role in ensuring efficiency of a discussion is defined. Achieving the goal of which will occurs only on condition of observance by all its participants of certain rules. During planning a discussion it is necessary to take into account several important points: the purpose, time and also the clarity of the organization of a discussion. The discussion requires students not to give simple answers to questions, but on the contrary - to express their own opinions. The method of discussion can be used at the stage of assimilation of knowledge, in the course of consolidation and systematization. This method of teaching is aimed at the development of critical thinking and communicative abilities. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | ДВНЗ “УжНУ” | uk |
dc.subject | дискусія | uk |
dc.subject | метод | uk |
dc.subject | іноземна мова | uk |
dc.subject | правила | uk |
dc.subject | мета | uk |
dc.subject | навчання | uk |
dc.subject | discussion | uk |
dc.subject | method | uk |
dc.subject | foreign language | uk |
dc.subject | rules | uk |
dc.subject | purpose | uk |
dc.subject | teaching | uk |
dc.title | Дискусія як активний метод вивчення іноземних мов | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Сучасні дослідження з іноземної філології. Випуск 17, 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дискусія як активний метод вивчення іноземних мов.pdf | 619.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.