Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBieliaieva, O. M.-
dc.contributor.authorLysanets, Yu. V.-
dc.contributor.authorZnamenska, I. V.-
dc.contributor.authorRozhenko, I.V.-
dc.contributor.authorNikolaieva, N.M.-
dc.date.accessioned2021-02-02T06:36:39Z-
dc.date.available2021-02-02T06:36:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationThe use prepositions in medical english for academic purposes [Текст] / O. M. Bieliaieva, Y. V. Lysanets, I. V. Znamenska et al. // Закарпатські філологічні студії : науковий журнал/ голов. ред. І. М. Зимомря. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 1№вип. 11. – С. 87-91. – Бібліогр.: с. 91 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/32893-
dc.description.abstractDue to the rapidly expanding use of English not only as a lingua franca but also as an essential communication tool in the global integration of scientific knowledge and international academic mobility, the English language training of researchers and teaching staff in medical universities has become a priority task in higher medical education. The article examines the features of mastering the use of prepositions while teaching the course in professional English for PhD students and academic staff at higher medical educational institutions. The authors created their own concept for the material which is presented in British English with appropriate explanations of US and globalised usage. The proposed approach has been tested in the development of the textbook “Medical English for Academic Purposes” (2018), which was written in the context of current trends in internationalised higher education, involving the training of specialists who will work in the modern English language educational and scientific environment. Each unit presents grammar and uses exercises and illustrative material to consolidate and activate the professional oral and written use of vocabulary and specialised terminology. The exercises approximate to tasks used in Cambridge English and IELTS International examinations (Writing and Speaking Modules). Extracts from original professional literature demonstrate the use of medical terminology. Theoretical aspects are introduced within the most common syntactic constructions in modern spoken and written scientific discourse. A series of training exercises has been presented, aimed at clarifying the peculiarities of using prepositions in modern English. The most commonly used prepositional phrases, their significance and contextual role in professional communication have been analyzed.uk
dc.description.abstractВ умовах поглиблення інтеграційних процесів і поширення англійської мови не тільки як lingua franca, а і як важливого засобу передачі наукових знань, динамізації процесів академічної мобільності пріоритетним завданням вищої медичної освіти стає англомовна підготовка майбутніх науковців і викладацького складу медичних вишів. У статті досліджено особливості використання прийменників у процесі викладання курсу фахової англійської мови для науково-педагогічних працівників і здобувачів ступеня доктора філософії у медичних вишах. Пропонований підхід спрямований на розвиток комунікативних навичок, необхідних для успішного міжнародного спілкування і співпраці, та апробований під час розроблення підручника “Medical English for Academic Purposes” (2018), який укладено з урахуванням сучасних тенденцій інтернаціоналізації вищої школи, що передбачає підготовку фахівців, які працюватимуть в англомовному просторі сучасної науки й освіти. Авторами вироблена власна концепція викладу навчального матеріалу. У підручнику запропоновано фрагменти текстів з оригінальних джерел сучасної англомовної фахової літератури за тематичним принципом, що полегшує опрацювання галузевої термінології. Тексти супроводжуються розлогою мережею завдань, які закріплюють розмаїтий матеріал: граматику, загальновживану та загальнонаукову лексику, вузькофахові термінології. Представлено цикл навчальних вправ, що має на меті роз’яснення особливостей уживання прийменників у сучасній англійській мові. Проаналізовано найбільш уживані прийменникові звороти, їх значення та контекстуальну роль у фаховому мовленні. Теоретичний матеріал подано у вигляді схем і таблиць, які ефективно унаочнюють найуживаніші в сучасному науковому дискурсі граматичні категорії. Ілюстративний матеріал підібрано з метою поліпшення комунікативних навичок в усному й писемному мовленні.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectprepositionsuk
dc.subjectPhD studentsuk
dc.subjectEnglish for Academic Purposesuk
dc.subjectacademic staffuk
dc.subjectприйменникиuk
dc.subjectздобувачі ступеня доктора філософіїuk
dc.subjectфахова англійська моваuk
dc.subjectнауково-педагогічні працівникиuk
dc.titleThe use prepositions in medical english for academic purposesuk
dc.title.alternativeОсобливості використання прийменників у процесі вивчення фахової англійської мови в медичних вишахuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 11 Том 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE USE OF PREPOSITIONS IN MEDICAL ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES.pdf394.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.