Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/343
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Розлуцька, Галина Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2014-12-11T14:00:02Z | - |
dc.date.available | 2014-12-11T14:00:02Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Розлуцька, Г. М. Гімназійна освіта Закарпаття: історико-педагогічний аспект [Текст] / Г. М. Розлуцька // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2014. – Вип. 31. – С. 146–149. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 148 (9 назв). | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/343 | - |
dc.description | An article reveals the main features of organizational and didactic forms as well as the content of gymnasium education in Transcarpathia in various historical periods. Gymnasium education in Transcarpathia has developed in General European context. The historical and pedagogical search indicates the formation of the legislative framework for the activity of gymnasium education. An article identifies the evolution of gymnasium education starting from the study of Latin and ending with humanization and differentiation of educational movements. The influence of educational policy on the formation of gymnasium schoolingis revealed. Key words: gymnasium of Transcarpathia, gymnasium education, the content of gymnasium education, organization of teaching. | uk |
dc.description.abstract | Стаття розкриває особливості організаційно-дидактич-них форм і зміст гімназіон освіти в Закарпатті в різні історичні періоди. Гімназіон освіти на Закарпатті розвивалося в загаль-ноєвропейському контексті. Історико- педагогічний пошук свідчить про формування законодавчої бази діяльності гімна-зії. Визначено еволюція гімназіон освіти від вивчення латині до гуманізації та диференціації освітніх напрямків . Виявлено дію освітньої політики на формування гімназіон освіти . Ключові слова: гімназія , гімназіон освіту , еволюція змісту гімназіон освіти , організація навчання. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавництво УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | гімназія | uk |
dc.subject | гімназіон освіту | uk |
dc.subject | еволюція змісту гімназіон освіти | uk |
dc.subject | організація навчання | uk |
dc.title | Гімназійна освіта Закарпаття: історико-педагогічний аспект | uk |
dc.title.alternative | High-school education of Transcarpathia: historical and pedagogical aspects | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 31 - 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ГІМНАЗІЙНА ОСВІТА ЗАКАРПАТТЯ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ.pdf | 446.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.