Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Джуган, Володимир Васильович | - |
dc.date.accessioned | 2021-11-10T15:13:02Z | - |
dc.date.available | 2021-11-10T15:13:02Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Джуган В.В. Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналіз. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія "Право". 2021. № 63. С. 51-55. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538 | - |
dc.description.abstract | У статті досліджуються конституційно-правові аспекти державного контролю за фінансовою звітністю в Україні та окремих країнах ЄС. Констатується, що державний контроль за фінансовою звітністю є одним з об’єктів загального контролю за фінансуванням політичних партій. Досліджуються нормативно-правові засади у сфері подання звітів про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру. Положення ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначає загальну структуру та зміст фінансового звіту, періодичність звітування та загальні риси порядку його подання. Стандартна форма, порядок складання та подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру регламентуються на підзаконному рівні, а саме актів, що затверджуються рішеннями Національного агентства з питань запобігання корупції. Попри зовнішню правову визначеність у даній сфері, виявлено існування колії між нормами Законів України «Про політичні партії в Україні» та «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» від 5 квітня 2001 р. № 2365, що передбачають протилежні за змістом норми про спосіб та форму звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Проводиться порівняльний аналіз законодавства про фінансову звітність у Польській Республіці, Федеративній Республіці Німеччині та Латвійській республіці. На відміну від України, де політичні партії повинні звітуватися щоквартально, у цих державах, за загальним правилом, політичні партії подають фінансову звітність щорічно. Іншою особливістю спеціальних законів про політичні партії цих країн є те, що у звіті також повинно бути вказано число членів партії, які зобов'язані сплачувати внески (у Німеччині), або має щоквартально подаватися окремий звіт про реєстраційні та членські внески (у Латвії). Серед іншого, цікавим є досвід Латвії й у питанні створення он-лайн бази даних пожертвувань, доступ до якої є відкритим. За наслідками проведеного компаративного дослідження синтезовано пропозиції й рекомендації щодо покращення якості функціонування механізму державного контролю за фінансовою звітністю політичних партій. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | політичні партії | uk |
dc.subject | фінансова звітність | uk |
dc.subject | державний контроль | uk |
dc.subject | фінансування політичної партії | uk |
dc.subject | доходи та видатки політичної партії | uk |
dc.title | Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналіз | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри конституційного права та порівняльного правознавства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій - порівняльний аналіз.pdf | 381.96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.