Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжуган, Володимир Васильович-
dc.date.accessioned2021-11-10T15:13:02Z-
dc.date.available2021-11-10T15:13:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДжуган В.В. Державний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналіз. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія "Право". 2021. № 63. С. 51-55.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/37538-
dc.description.abstractУ статті досліджуються конституційно-правові аспекти державного контролю за фінансовою звітністю в Україні та окремих країнах ЄС. Констатується, що державний контроль за фінансовою звітністю є одним з об’єктів загального контролю за фінансуванням політичних партій. Досліджуються нормативно-правові засади у сфері подання звітів про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру. Положення ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» визначає загальну структуру та зміст фінансового звіту, періодичність звітування та загальні риси порядку його подання. Стандартна форма, порядок складання та подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру регламентуються на підзаконному рівні, а саме актів, що затверджуються рішеннями Національного агентства з питань запобігання корупції. Попри зовнішню правову визначеність у даній сфері, виявлено існування колії між нормами Законів України «Про політичні партії в Україні» та «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» від 5 квітня 2001 р. № 2365, що передбачають протилежні за змістом норми про спосіб та форму звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Проводиться порівняльний аналіз законодавства про фінансову звітність у Польській Республіці, Федеративній Республіці Німеччині та Латвійській республіці. На відміну від України, де політичні партії повинні звітуватися щоквартально, у цих державах, за загальним правилом, політичні партії подають фінансову звітність щорічно. Іншою особливістю спеціальних законів про політичні партії цих країн є те, що у звіті також повинно бути вказано число членів партії, які зобов'язані сплачувати внески (у Німеччині), або має щоквартально подаватися окремий звіт про реєстраційні та членські внески (у Латвії). Серед іншого, цікавим є досвід Латвії й у питанні створення он-лайн бази даних пожертвувань, доступ до якої є відкритим. За наслідками проведеного компаративного дослідження синтезовано пропозиції й рекомендації щодо покращення якості функціонування механізму державного контролю за фінансовою звітністю політичних партій.uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectполітичні партіїuk
dc.subjectфінансова звітністьuk
dc.subjectдержавний контрольuk
dc.subjectфінансування політичної партіїuk
dc.subjectдоходи та видатки політичної партіїuk
dc.titleДержавний контроль за фінансовою звітністю політичних партій: порівняльний аналізuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри конституційного права та порівняльного правознавства



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.