Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38252
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтойка, Олеся Ярославівна-
dc.date.accessioned2021-12-10T07:37:54Z-
dc.date.available2021-12-10T07:37:54Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationCтойка О.Я. Зміни напрямків діяльності та структури американської вищої школи / Олеся Ярославівна Cтойка // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 253-256. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 255 (7 назв)uk
dc.identifier.issn2524-0609-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38252-
dc.description.abstractУ статті розглядаються зміни напрямків діяльності та структури американських університетів та коледжів. Розглядається зміна в структурі та системі управління вищими навчальними закладами, інтеграція вищої освіти і науки, запровадження елективної системи навчання, створення сучасної системи профорієнтації та профвідбору студентів, вдосконалення системи кредитних годин. Використання американського досвіду професійної освіти допоможе збагатити теорію і практику підготовки вітчизняних фахівців і сприяти входженню вищої школи України в єдиний світовий освітній простір.uk
dc.description.abstractВ статье рассматриваются изменения направлений деятельности и структуры американских университетов и колледжей. Рассматривается изменение в структуре и системе управления высшими учебными заведениями, интеграция высшего образования и науки, внедрение элективной системы обучения, создание современной системы профориентации и профотбора студентов, совершенствование системы кредитных часов. Использование американского опыта профессионального образования поможет обогатить теорию и практику подготовки отечественных специалистов и способствовать вхождению высшей школы Украины в единое мировое образовательное пространство. Ключевые слова: высшее образование, образовательное пространство, учебное заведение, опыт, трансформационные процессы, колледж, университет.uk
dc.description.abstractThe article considers changes in the activities and structure of American universities and colleges. The changes in the structure and management of universities, the integration of higher education and research, the introduction of elective training system, improved credit hours are being concerned. This article considers the directions of the American experience of education which can enrich the theory and practice of training national experts and provide an opportunity for Ukraine to enter into a single global educational environment. Thus, the following conclusion can be made that the system of education of the USA has been updated. The conditions for equal and normal functioning of educational institutions of diff erent legal forms in accordance with the new requirements of the market, various training programs, fi nancial and other educational opportunities are being created. All these features should be implemented in Ukraine to create the conditions for progress of the national system of education to reach a new level of quality. Key words: higher education, educational space, school, experience, processes of transformation, college, university.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectосвітній простірuk
dc.subjectнавчальний закладuk
dc.subjectдосвідuk
dc.subjectтрансформаційні процесиuk
dc.titleЗміни напрямків діяльності та структури американської вищої школиuk
dc.title.alternativeИзменения направления деятельности и структуры американской высшей школыuk
dc.title.alternativeChanges of directions and structure of american higher educationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗМІНИ НАПРЯМКІВ ДІЯЛЬНОСТІ.pdf254.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.