Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛевкулич, Василь Васильович-
dc.date.accessioned2022-01-27T21:10:03Z-
dc.date.available2022-01-27T21:10:03Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЛевкулич Василь. Вища освіта сучасності крізь призму концептуальних пріоритетів // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство» № 12 (2021). - С.100-116uk
dc.identifier.issn2520-6702-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38912-
dc.description.abstractЯк на соціальний інститут і невід’ємну складову суспільного організму на вищу освіту об’єктивно й закономірно поширюються практично всі особливості конкретно-історичного розвитку соціуму. Однак від вищої освіти очікують не лише безапеляційного слідування у фарватері тих чи інших тенденцій, притаманних конкретній епосі й конкретному суспільству – з вищою освітою пов’язують надії на кваліфіковане осмислення небезпек і загроз, а також на не менш кваліфіковані пропозиції щодо виходу з кризових ситуацій і подолання негативних тенденцій. Попри те, що зазначений аспект не викликає сумнівів, він здебільшого перебуває на далекій периферії дослідницької уваги, тому його увиразнення й систематизація цілком підпадають під ознаки наукової новизни. В контексті окреслених дослідницьких потреб осмислено аспекти якості й ефективності освіти, а також типів інтелекту, які вища освіта сучасності покликана культивувати й генерувати. Досліджено гуманістичний ідеал університету і відповідність йому маркетологічної моделі сучасної вищої освіти, а також контроверсійних уявлень про рівність і справедливість в освіті. Проаналізовано ідейно-концептуальні пріоритети, які лежать в основі освіти лідерського типу. Систематизовано уявлення про критичне мислення, креативність і евристику як цільові пріоритети вищої освіти сучасного ґатунку, виявлено ключові перешкоди на цьому шляху і засоби їх подолання. Окреслено фактори й концептуальні пріоритети, спроможні істотно посилити потенціал сучасної вищої освіти як генератора людського капіталу, моделі інтенсивного й інноваційного розвитку суспільства.uk
dc.description.abstractAll the characteristic features of a particular historical development of society objectively and naturally apply to almost both the social institution and higher education, which is an integral part of the social environment. However, higher education is expected not only to follow in the fairway of certain trends specific to a particular era and a particular society but higher education is also associated with hopes for qualified awareness of risks and threats, as well as providing professional proposals for crisis management and overcoming negative trends. Although this aspect is quite obvious, the research community usually does not pay due attention to it, and therefore the detailing and systematization of this aspect have all the hallmarks of scientific novelty. In the context of the outlined research needs, the aspects of the quality and efficiency of education, as well as the types of intelligence that modern higher education is designed to cultivate and generate, are understood. The humanistic ideal of the university and its correspondence to the marketing model of modern higher education, as well as controversial ideas about equality and justice in education, are studied. The ideological and conceptual priorities that underlie leadership-type education are analyzed. The notion of critical thinking, creativity and heuristics as the target priorities of modern higher education is systematized, the key obstacles in this way and means of overcoming them are revealed. Factors and conceptual priorities that can significantly increase the capacity of modern higher education as a generator of human capital, a model of intensive and innovative development of society, are outlined.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherІнститут вищої освітиuk
dc.relation.ispartofseries2(12);-
dc.subjectвища освіта сучасності, рівність в освіті, справедливість в освіті, ефективність освіти, ідейне й концептуальне забезпечення, розвиток критичного мислення, проблемно орієнтована освітаuk
dc.titleВища освіта сучасності крізь призму концептуальних пріоритетівuk
dc.title.alternativeModern higher education through the prism of conceptual prioritiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри філософії



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.