Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42499
Title: Теоретичний аналіз поняття емоційного інтелекту в психології
Other Titles: Theoretical analysis of the concept of emotional intelligence in psychology
Authors: Марчук, С. В.
Keywords: емоційний інтелект, науковці, дослідження, мислення, емоції, типи інтелекту, emotional intelligence, scientists, research, thinking, emotions, types of intelligence
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Марчук С. В. Теоретичний аналіз поняття емоційного інтелекту в психології / С. В. Марчук // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія. – Ужгород : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 3. – С.20–23.
Series/Report no.: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Психологія.;
Abstract: Статтю присвячено розгляду теоретичного аналізу поняття емоційного інтелекту. Представлено різні огляди теоретичних підходів до вивчення емоційного інтелекту серед зарубіжних та вітчизняних науковців. Особливу увагу привертають іноземні концепції в розумінні емоційного інтелекту, його спільних та відмінних позицій стосовно струк- тури та генези розвитку, адже початок дослідженням цього поняття поклали саме зарубіжні вчені. Значна увага приділяється проблемі недостатнього вивчення емоційного інтелекту та впливу його на особистість на сучасному етапі розвитку суспільства. Також наголошується на доцільності дослідити емоційний інтелект саме на сучасному етапі розвитку психологічної науки в Україні. Доведено, що проблема емоційного інтелекту є не новою в українській науковій літературі, а наявність потреби дослідження цього поняття вимагає більш глибокого аналізу на сучас- ному етапі розвитку науки. Також стаття містить опис перших теоретичних і емпіричних досліджень емоційного інтелекту. Проаналізовано та описано погляди різних учених на класифікацію емоційного інтелекту впродовж усієї історії вивчення поняття. Стаття містить опис поняття «емоційний інтелект» зарубіжними і вітчизняними вченими впродовж усього періоду розвитку психологічної науки. При цьому дослідження феномену емоційного інтелекту привели до розвитку уявлень про взаємозв’язок когнітивних і афективних процесів. Проведений теоретичний ана- ліз наукової літератури вказує на те, що в сучасній психологічній науці існує проблема множинності концепцій та визначень емоційного інтелекту. Доведено, що все-таки серед науковців немає єдиної позиції щодо розуміння сутності емоційного інтелекту, незважаючи на велику кількість досліджень упродовж тривалого часу. Для успішного формування та розвитку потрібно розуміти, що стоїть за цим поняттям, тому у викладеному матеріалі розглянуто різноманітні теоретичні підходи до вивчення емоційного інтелекту. Перспективи подальших досліджень полягають у детальнішому емпіричному вивченні впливу емоційного інтелекту на різні сфери життєдіяльності особистості.
The article is devoted to the theoretical analysis of the concept of emotional intelligence. Various reviews of theoretical approaches to the study of emotional intelligence among foreign and domestic scientists are presented. Particular attention is paid to foreign concepts in the understanding of emotional intelligence, its common and different positions on the structure and genesis of development, because the beginning of research on this concept was laid by foreign scientists. Much attention is paid to the problem of the urgency of insufficient study of emotional intelligence and its impact on the individual at the present stage of development of society. The expediency of the study of emotional intelligence at the present stage of development of psychological science in Ukraine is also emphasized. It is proved that the problem of emotional intelligence is not new in the Ukrainian scientific literature, and the need to study emotional intelligence requires a deeper analysis of this concept at the present stage of development of science. The article also describes the first theoretical and empirical studies of emotional intelligence. The article analyzes and describes the views of various scientists on the classification of emotional intelligence throughout the history of the study of this concept. The article describes the concept of emotional intelligence as foreign and domestic scientists throughout the period of development of psychological science. At the same time, studies of the phenomenon of emotional intelligence have led to the development of ideas about the relationship of cognitive and affective processes. The theoretical analysis of the scientific literature indicates that in modern psychological science there is a problem of multiple concepts and definitions of emotional intelligence. It is proved that there is no consensus among scientists on understanding the essence of emotional intelligence, despite the large amount of research over time. For successful formation and development it is necessary to understand what is behind this concept, so the presented material considers a variety of theoretical approaches to the study of emotional intelligence. Prospects for further research are a more detailed empirical study of the impact of emotional intelligence on various areas of life.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/42499
Appears in Collections:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №3 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22-.pdf341.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.