Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44031
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛях, Тетяна Олегівна-
dc.date.accessioned2022-09-10T23:41:25Z-
dc.date.available2022-09-10T23:41:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationАктуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика", 2021. Вип. 49. Том 2. С. 40-45.uk
dc.identifier.issn2308-4855-
dc.identifier.issn2308-4863-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44031-
dc.description.abstractУкраїнський літературний процес кінця ХІХ – початку ХХ століть значну роль відводив людині та її внутрішньому світу, що було ознакою модернізму. Митці відображали як реалії життя, психологічні стани за певних зовнішніх обставин, так і внутрішнє єство, почуття та настрій персонажа. Творчість М. Коцюбинського формувалася під впливом тогочасних культурно-історичних реалій, європейської філософії. У зв’язку з цим виникає необхідність дослідити творчість автора, зокрема капрійські новели «Сон» (1911), «Хвала життю!» (1912), «На острові» (1912-1913), в контексті онтологічної поетики. Поряд із фундаментальними онтологічними категоріями життя і смерті, самотності, туги у творчості М. Коцюбинського, які ґрунтовно вивчаються літературознавцями, глибшого дослідження в контексті онтологічної поетики потребує художній простір капрійських новел, що є метою пропонованого дослідження. Підґрунтям вказаних творів стали особисті враження письменника від перебування на острові Капрі, де М. Коцюбинський малює переживання від взаємин людини зі світом, осмислює скороминучість людського життя та вічне становлення універсуму. Тому простір вивчено як феномен онтологічної поетики капрійських новел письменника. Онтологічні характеристики простору вказаних творів визначає «я» автора, що стає ядром у калейдоскопі подій і образів на острові. Звукові, зорові, запахові образи творять різнобарвну імпресіоністичну картину життя, яка часом нагадує репортаж. Розмежовуючи острів Капрі на окремі локації – місто, кімнату, човен у морі, – автор концентрує увагу читача на внутрішніх переживаннях ліричного суб’єкта. Крізь призму простору розглянуто розуміння М. Коцюбинським сенсу буття людини, творчості. Пропоноване дослідження висвітлює аспекти вивчення української новелістики в контексті міждисциплінарних студій.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesГуманітарні науки;-
dc.subjectЛітературознавствоuk
dc.subjectпростір, новела, онтологічна поетика, символ, образ, модернізмuk
dc.titleПростір капрійських новел Михайла Коцюбинського у контексті онтологічної поетикиuk
dc.title.alternativeSPACE OF CAPRI SHORT STORIES BY MYKHAILO KOTSUBYNSKYI IN THE CONTEXT OF ONTOLOGICAL POETICSuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри громадського здоров'я та гуманітарних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
49-2_2022 (2).pdfПростір капрійських новел Михайла Коцюбинського у контексті онтологічної поетики461.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.