Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44494
Title: Використання ситуаційних задач на практичних заняттях у системі фахової підготовки майбутніх практичних психологів
Authors: Синишина, Вікторія Михайлівна
Keywords: підготовка майбутніх практичних психологів, практично-зорієнтоване навчання, ситуативне навчання, ситуаційна задача, кейс-метод, training of future practical psychologists, practically-oriented studying, situational studying, situational task, Case method
Issue Date: 2019
Publisher: Гельветика
Citation: Синишина В. М. Використання ситуаційних задач на практичних заняттях у системі фахової підготовки майбутніх практичних психологів / В. М. Синишина // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр., Вип. 67. 204 с. Т. 2. С / редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – С. 156-160
Abstract: Система фахової підготовки практичних психологів повинна бути адаптована до швидкоплин- них трансформацій у суспільстві, оскільки практичний запит суспільства на психологічну допомогу часто випереджає теоретичні напрацювання у цій сфері. У статті розглянуто аспекти якісної професійної підготовки практичних психологів. Відзначено, що існують нагальні проблеми щодо форм та методів професійної підготовки майбутніх практич- них психологів. Вся система професійної підготовки майбутніх практичних психологів повинна базу- ватися не тільки на формуванні професійних знань, а й на практично зорієнтованому навчанні, що базується на розвиткові вмінь та навичок надання психологічної допомоги. Це вбачається пріори- тетним напрямом у підготовці практичного психолога. Обґрунтовано, що якість психологічної освіти залежить від поєднання предметних знань сту- дентів і їх вмінь оволодівати цими знаннями, на що зорієнтована методологія роботи з ситуацій- ними задачами. Ситуаційні задачі допомагають покращити якість професійної підготовки майбутніх практичних психологів в умовах вищого навчального закладу, а також оптимально сформувати про- фесійні компетенції майбутніх практичних психологів. Розглянуто основні питання щодо використання ситуаційних задач на практичних заняттях май- бутніх фахівців зі спеціальності «Практична психологія». Обґрунтовано доцільність використання методу ситуаційних задач в процесі засвоєння студентами дисциплін «Основи психологічного кон- сультування», «Психологія суїцидальної поведінки». Власний досвід викладання цих дисциплін довів, що під час освоєння саме цих дисциплін є необхідність розвитку у студентів самостійного й твор- чого мислення, формування переконання, що немає готових рецептів ухвалення рішень, адже всі проблемні психологічні ситуації нестандартні й індивідуальні. Завдяки ситуативному навчанню, до якого ми віднесли метод ситуаційних задач, студенти вчаться застосовувати отримані знання як на практиці, так і в повсякденному житті. Розмежовано поняття «кейс» і поняття «ситуаційна задача». Визначено функції ситуаційних задач та три рівні ситуаційних задач. Наведено приклади ситуаційних задач двох рівнів, до яких піді- брано приклади проблемних питань.
The system of vocational training of practical psychologists should be adapted to transient transformations in society, since the practical request of society for psychological help often outstrips theoretical developments in this sphere. The article deals with the aspects of qualitative vocational training of practical psychologists. It has been mentioned that there are urgent problems with forms and methods of vocational training of future practical psychologists. The whole system of vocational training of future practical psychologists must be based not only on the formation of professional knowledge, but first of all, on the practically-oriented studying that is based on the development of abilities and skills to provide psychological assistance, this is seen as a priority in the training of practical psychologist. It has been substantiated that the quality of psychological education depends on the combination of students’ subject knowledge and their ability to master this knowledge, which is oriented to the methodology of working with situational tasks. Situational tasks help to improve quality of vocational training of future practical psychologists in the conditions of higher educational institution, and also optimally form professional competences of future practical psychologists. The main issues on the use of situational tasks at practical classes of future specialists on specialty “Practical Psychology” have been considered. The expediency of using the method of situational tasks in the process of mastering of the disciplines “Fundamentals of Psychological Counseling”, “Psychology of Suicidal Behavior” has been substantiated, such as the personal experience of teaching that disciplines proved that during the mastering of these disciplines there is a need for students to develop independent and creative thinking, form the belief that there are no ready-made decision-making recipes, because all problem psychological situations are non-standard and individual. Due to situational studying, to which we referred the method of situational tasks, students learn to apply the obtained knowledge in the future, both in practice and in everyday life. The notion of “Case” and the notion “situational task” have been differentiated. The functions of situational tasks and three levels of situational tasks have been determined. The examples of two levels situational tasks, which contain examples of problematic issues, have been given.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44494
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ стаття.pdf239.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.