Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гаврило, Ігор Володимирович | - |
dc.contributor.author | Рошко, Михайло Михайлович | - |
dc.contributor.author | Славич, Тетяна Ярославівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-05T17:17:08Z | - |
dc.date.available | 2022-11-05T17:17:08Z | - |
dc.date.issued | 2021-12-20 | - |
dc.identifier.citation | Гаврило І. В., Славич Т. Я., Рошко М. М. Літературний текст з грою, направленою на процес. / І. В. Гаврило, Т. Я. Славич, М. М. Рошко // Сучасні дослідження з іноземної філології = Contemporary studies in foreign philology : зб. наук. пр. / Ужгород. нац. ун-т, ф-т інозем. філол. – Ужгород : Гельветика, 2021. – 20(2). – С. 206-214. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45577 | - |
dc.description.abstract | Досліджується проблема гри в постмодерністській літера турі. Естетика постмодернізму стала не тільки формою трансляції ідей, але і їх кодування, висловлюючи загальну культурну парадигму. Основними ідеями виступають не ідеї впорядкованості і закономірності, а випадко вості і гри. Звернення до сукупності стилів і прийомів, за допомогою яких постмодерн оперує соціокультурним контентом, дає можливість розгля дати його не як ситуацію, обмежену просторово-часовими характеристи ками, а як дискурс. Постмодерністське розуміння гри включає карнавальну специфіку, підкреслювану М. Бахтіним як універсальну властивість куль тури. Водночас базові функції гри зберігаються: у контексті постмодер ністської поетики ця універсальність перетворюється на неможливість ізолювати гру, вона вся просякнута грою. Навіть у зухвалому безладді лег ко виявляється своя система, оскільки сам безлад створюється автором за певним планом. Автор намагається замінити одну систему іншою за допомогою гри, а в постмодерністській літературі сама гра стає ціллю цієї нової системи. У рамках здійснення гри актуалізуються найважливіші цінності перфомативного суспільства – іронія, мімікрія (імітація), паро дія, пастиш та інтертекстуальність. Заслуговує на увагу ідея про те, що створення інтелектуальної ігрової обстановки (game-playing) навколо най- 207 ширших понять і значень приводить до виникнення особливого ігрового ви міру художнього тексту. Специфічною особливістю постмодерністського літературного дискурсу є екзистенційне визначення реальності як гри існу вання. Романіст, який грає, створює оповідачів, які грають, і персонажів, які грають, виконують певні функції, а подекуди й знають та говорять чи тачу про них. Ігровий інструментарій, який використовується постмодер ністськими авторами, перебуває в тісному взаємозв’язку з пародіюванням цілісних жанрових традицій і виражений у конструюванні тексту за прин ципом ігрового калейдоскопу. Ігровий калейдоскоп включає в себе дзеркальну симетрію, симетричне, ігрове маніпулювання, переставляються з місця на місце персонажі-актори, поєднуються декілька жанрових моделей, увесь час змінюється роль оповідача, відбувається постійна театралізація дії | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | “Гельветика” | uk |
dc.subject | гра | uk |
dc.subject | постмодернізм | uk |
dc.subject | дискурс | uk |
dc.subject | метапроза | uk |
dc.subject | література | uk |
dc.subject | пародія | uk |
dc.subject | іронія | uk |
dc.title | Літературний текст із грою, направленою на процес | uk |
dc.title.alternative | Literature text with the game aimed at the process | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри романських мов та зарубіжної літератури |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
текст гри.pdf | 300.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.