Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМіца, Олександр Володимирович-
dc.contributor.authorШумицька, Галина Василівна-
dc.contributor.authorШаркань, Василь Васильович-
dc.contributor.authorВенжинович, Наталія Федорівна-
dc.contributor.authorДулішкович, Георгій Іванович-
dc.date.accessioned2022-11-29T05:27:33Z-
dc.date.available2022-11-29T05:27:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМіца О. В., Шумицька Г. В., Шаркань В. В., Венжинович Н. Ф., Дулишкович Г. І. Інтерактивна карта діалектів як інструмент фахової підготовки студентів філологічних спеціальностей. Інформаційні технології і засоби навчання. 2022. Том 88, № 2. С. 126-138. DOI: 10.33407/itlt.v88i2.4787uk
dc.identifier.issn2076-8184-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46048-
dc.description.abstractУ статті репрезентовано інноваційну технологічну розробку науковців Ужгородського національного університету (інтерактивна карта діалектів), упровадження якої в навчальний процес для філологічних спеціальностей дає можливість оптимізувати навчальну й наукову роботу студентів, особливо в умовах дистанційного та змішаного навчання. Створений зусиллями фахівців у сфері інформаційних технологій програмний продукт, контент якого наповнюють лінгвісти, дає можливість користувачам вводити діалектний матеріал (дані друкованих діалектологічних атласів, словників, а також самостійно зібраний у польових умовах) до бази даних, представляючи його в потрібних для вивчення української мови аспектах. Такий інноваційний спосіб фіксації мовних даних оптимізує процеси дослідження особливостей українських діалектів та спрощує рутинні процедури зі збирання, накопичення й аналізу емпіричного матеріалу, що становить значний інтерес для мовознавства, історії, археології, етнографії та етнології, культурології, а також для інших науково-навчальних галузей, пов’язаних з дослідженням і вивченням історії та сучасного стану матеріальної й духовної культури етносів, українського зокрема. Крім міждисциплінарного використання як у навчальному процесі вищої школи, так і в дослідницькому аспекті, перевага розробленого програмного продукту - у можливості його різновекторного масштабування: оскільки потенційно проєкт розрахований не тільки на Україну й українську мову, а й на інші держави й мови, то під час додавання слова доступний вибір країни (на час написання цієї статті доступні Україна та Угорщина). Унікальність розробки полягає в тому, що вона слугує передусім навчально-науковим інструментом, який добре інтегрує дослідницький потенціал студентів-айтівців (виступають розробниками програмного продукту) та студентів-філологів (його перші тестувальники й наповнювачі контенту). Така синергійна діяльність під час підготовки на перший погляд різновекторних фахівців дає результат, який може бути цікавим для студентів й інших напрямків підготовки (майбутніх істориків, культурологів, туризмознавців тощо).uk
dc.language.isoukuk
dc.subjectінтерактивна карта діалектівuk
dc.subjectкомпетентності з опанування інформаційних та комунікаційних технологійuk
dc.subjectреалізація дуальної освітиuk
dc.subjectдослідження діалектного матеріалуuk
dc.subjectметод лінгвістичного картографуванняuk
dc.titleІнтерактивна карта діалектів як інструмент фахової підготовки студентів філологічних спеціальностейuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри української мови
Наукові публікації кафедри інформаційних управляючих систем та технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4787.pdf845.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.