Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47267
Title: | Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи |
Authors: | Попадич, Олена Олександрівна |
Keywords: | концепція, розвиток, професійна компетентність, педагогічно-правова компетентність, майбутній учитель, початкова школа, молодші школярі |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова |
Citation: | Концепція розвитку професійної педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2020. Вип. 77. С. 167–171. |
Abstract: | У статті презентована авторська концепція педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Виявлено, що правова підготовка у закладах вищої освіти базується на викладанні дисциплін «Правознавство» та «Основи конституційного права України» чи інтегрованого курсу на їхній основі та іноді доповнюється розділом «Права дитини у світовому контексті». Це не забезпечує майбутнім учителям початкових класів належного рівня готовності до формування правової компетентності молодших школярів. Обґрунтовано поняття педагогічно-правової компетентності майбутнього вчителя початкової школи як інтегроване особистісне утворення, характерне синтезом знань і навичок, необхідних для успішного здійснення педагогічно-правової діяльності, та спроможності вчителя використовувати фахові знання, вміння і навички для вирішення стандартних і нестандартних педагогічно-правових завдань і проблем. Концептуально розвиток професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи тлумачимо як цілеспрямовану діяльність закладів вищої освіти щодо забезпечення психолого-педагогічної та правознавчої підготовки вчителя початкової школи та реалізації ним особистісно орієнтованої моделі взаємодії з учнями в формуванні правової компетентності учнів. Зміст і форми правознавчої роботи диференціюються залежно від рівня професійної компетентності педагогів; досвіду професійної підготовки фахівців за певними спеціальностями; особистих інтересів, потреб, мотивів діяльності викладачів; віку конкретного педагогічного працівника та стажу його викладацької роботи в навчальному закладі; рівня психологічної готовності до формування правової компетентності учнів тощо. Готовність майбутнього вчителя до формування правової компетентності учнів розглядаємо як достатній рівень сформованості професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи та виокремлюємо низку компонентів готовності (мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та особистісний). Виявлено особливості розвитку професійної педагогічно-правової компетентності учителя початкової школи. Реалізація концепції передбачає, що підготовка майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів здійснюється за таких умов: формування готовності майбутніх учителів до формування правової компетентності учнів за компонентами; оновлення змісту професійних знань щодо сутності організації правознавчої діяльності; розробка інноваційних методів і форм організації студентів для усвідомлення важливості формування правової компетентності учнів; використання здобутих знань, набутих умінь і навичок у навчанні в процесі педагогічної практики та майбутньої професійної діяльності |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/47267 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Попадич стаття.pdf | 645.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.