Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52014
Title: Вплив адміністративної компетенції на цивільно-процесуальну правосуб’єктність органів влади
Other Titles: Impact of administrative competence on the civil procedural legal capacity of the authorities
Authors: Логойда, Володимир Михайлович
Keywords: компетенція, повноваження, правосуб’єктність, публічне правонаступництво, суб’єкт владних повноважень, закриття провадження, цивільний процес, competence, authority, legal personality, public legal succession, subject of authority, closure of proceedings, civil procedure
Issue Date: 2023
Citation: Логойда В. М. Вплив адміністративної компетенції на цивільно-процесуальну правосуб'єктність органів влади / В. М. Логойда // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага. — Ужгород, 2023. – Т. 2. Вип. 76. — C. 64-68. URL: http://visnyk-pravo.uzhnu.edu.ua/article/view/281474/275710
Abstract: Стаття присвячена питанням впливу норм адміністративного права, зокрема тих, що регулюють адміністративну компетенцію органів державної влади та їх посадових (службових) осіб, на проце- суальну правосуб’єктність органів державної влади, які беруть участь у розгляді справ в порядку цивільного судочинства у зв’язку з виконанням своїх державних функцій і повноважень. На прикладі конкретної судової (цивільної) справи автор аналізує можливі процесуальні наслідки позбавлення суб’єкта владних повноважень його адміністративної компетенції під час розгляду ци- вільної справи, їх вплив на реалізацію таким суб’єктом своїх процесуальних прав, зокрема на мож- ливість оскарження судового рішення. Автор наголошує, що у випадку, коли суб’єкт владних повно- важень бере участь у судовій справі саме у зв’язку з виконанням доручених йому державою функцій і повноважень, інститут публічного правонаступництва, більше характерний для адміністративного процесу, може і повинен бути застосований також і при розгляді справ, які, на думку Верховного Суду, повинні розглядатися в порядку цивільного судочинства. Відзначено, що подібна практика визнання допустимості процесуального правонаступництва саме на підставі публічного правонаступництва суб’єктів владних повноважень вже сформована при роз- гляді Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду господарських спорів щодо відшко- дування шкоди, завданої суб’єктам приватного права внаслідок неналежного державного регулюван- ня страхового ринку, хоча в даній категорії справ мають місце прямі процесуальні вказівки закону. В результаті автор робить висновок про те, що ч. 1 ст. 55 ЦПК України дозволяє процесуальне правонаступництво суб’єктів владних повноважень, які беруть участь у розгляді цивільних справ, не лише у випадках цивільно-правового правонаступництва, але і у випадку публічного правонаступ- ництва, якщо спір пов’язаний з реалізацією суб’єктом владних повноважень його адміністративної компетенції і має місце зміна чи скасування такої.
The article is devoted to the issue of the influence of the norms of administrative law, in particular those regulating the administrative competence of state authorities and their officials, on the procedural legal capacity of state authorities that participate in the consideration of cases in the civil court procedure in connection with performing their state functions and powers. Using the example of a specific court (civil) case, the author analyzes the possible procedural consequences of depriving a subject of authority of his administrative competence during the consideration of a civil case, their impact on the exercise of his procedural rights by such a subject, in particular, on the possibility of appealing a court decision. The author emphasizes that in the case when a subject of authority takes part in a court case precisely in connection with the performance of the functions and powers entrusted to him by the state, the institution of public legal succession, which is more characteristic of the administrative process, can and should be applied also when consideration of cases which, in the opinion of the Supreme Court, should be considered in the manner of civil proceedings. It is noted that a similar practice of recognizing the admissibility of procedural legal succession precisely based on a public legal succession of subjects of authority has already been formed during the review by the Commercial Court of Cassation as part of the Supreme Court of commercial disputes regarding compensation for damage caused to subjects of private law as a result of improper state regulation of the insurance market, although in this category of cases, there are direct procedural instructions of the law. As a result, the author concludes that Part 1 of Article 55 of the Civil Code of Ukraine allows the procedural legal succession of subjects of authority, who participate in the consideration of civil cases, not only in cases of civil legal succession but also in the case of public legal succession, if the dispute is related to the exercise by the subject of authority of his administrative competence and its change or cancellation takes place.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52014
ISSN: 2307-3322
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права
Право. Випуск 76. Том 2. - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
адмінкомпетенція (Вісник УжНУ №76-2-2023).pdf385.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.