Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБєлов, Дмитро Миколайович-
dc.contributor.authorШвед, І. І.-
dc.contributor.authorБєлова, Мирослава Володимирівна-
dc.date.accessioned2023-07-28T11:53:49Z-
dc.date.available2023-07-28T11:53:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБєлов Д. М., Правоохоронна функція держави: роль та місце органів прокуратури/ Д. М. Бєлов, І. І. Швед, М. В. Бєлова // Науковий вісник Ужгородського університету: серія: Право / голов. ред. Ю. М. Бисага – Ужгород: Видавничий дім "Гельветика", 2023. –Т.1. Вип. 76. – С.13-19. – Бібліогр.: с. 18-19 (17 назв)uk
dc.identifier.issn2307-3322-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/52992-
dc.description.abstractВказується, за останні 10 років особлива актуальність для вітчизняної юридичної науки набуло питання забезпечення безпеки держави, насамперед, тому, що в цей період значно ускладнилися зовнішньополітичні умови існування нашої держави що призвели до внутрішньодержавних проблем (напад рф на територію незалежної України). Таким чином, в сучасних соціально-економічних та політичних умовах функціонування нашої держави, проблеми забезпечення її безпеки набувають особливої гостроти. В Конституції України у статті 17 зазначено, що забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом. Отже, забезпечення безпеки держави регламентовано на законодавчому рівні й здійснюється спеціально уповноваженими на те суб՚єктами. Таким чином, з точки зору конституційного права є важливим дослідження статусу прокуратури у взаємодії з іншими органами державної влади, проте, з точки зору теорії конституційної безпеки ми звертаємося до найважливіших завдань підтримання внутрішньодержавної стабільності, конституційної безпеки, дотримання основ конституційного ладу України. Автори приходять до висновку, альтернативним, інтегруючим поняттям є категорія “конституційна безпека”. При цьому, зміст даного поняття включає в себе не просто стан захищеності й забезпечення реалізації сукупності основних конституційних засад організації держави, а й передбачає основні керівні ідеї забезпечення безпеки інших видів. Виступаючи більш загальним поняттям для всіх видів юридичної безпеки, тобто щодо правовідносин, конституційна безпека визначає основні принципи і зміст інших видів безпеки завдяки всеосяжному характеру конституційних норм. При цьому деталізація змісту інших різновидів юридичної безпеки відбувається на подконституційоному, законодавчому рівні. Конституційна безпека забезпечується також інститутами публічної влади, серед яких специфічне місце займають саме органи прокуратури держави, оскільки конституційне будова якої на основі принципів єдності і поділу її органів на законодавчі, виконавчі та судові, служить передумовою для вироблення зважених і соціально обґрунтованих управлінських рішень, що враховують різноманітність існуючих в суспільстві інтересів, і виключають не тільки узурпацію, а й надмірну концентрації та централізацію владних повноважень. Сутність конституційної безпеки полягає в поєднанні політичних, правових, економічних, соціально-культурних складових, за яких можливий розвиток суспільства, його матеріального добробуту, дотримання історичних і культурних традицій, національних особливостей, духовної сфери, а в кінцевому підсумку, зберігає головний результат – постійне та законне дотримання і захист прав і свобод людини і громадянина.uk
dc.description.abstractIt is indicated that over the past 10 years, the issue of ensuring the security of the state has become partic- ularly relevant for domestic legal science, primarily because during this period the foreign policy conditions of our state’s existence have become significantly more complicated, which has led to internal problems (the attack of the Russian Federation on the territory of independent Ukraine). Thus, in the modern socio-econom- ic and political conditions of the functioning of our state, the problems of ensuring its security become partic- ularly acute. Article 17 of the Constitution of Ukraine states that the provision of state security and the pro- tection of the state border of Ukraine are entrusted to the relevant military formations and law enforcement agencies of the state, the organization and procedure of which are determined by law. Therefore, ensuring the security of the state is regulated at the legislative level and is carried out by specially authorized entities. Thus, from the point of view of constitutional law, it is important to study the status of the prosecutor’s office in interaction with other state authorities, however, from the point of view of the theory of constitutional security, we turn to the most important tasks of maintaining domestic stability, constitutional security, and observing the foundations of the constitutional system of Ukraine. The authors come to the conclusion that the category «constitutional security» is an alternative, integrating concept. At the same time, the content of this concept includes not only the state of security and ensuring the implementation of the set of basic constitutional principles of the organization of the state, but also provides the main guiding ideas of ensuring the security of other types. Acting as a more general concept for all types of legal security, that is, regarding legal relations, constitutional security determines the basic principles and content of other types of security due to the comprehensive nature of constitutional norms. At the same time, the detailing of the content of other types of legal security takes place at the sub-constitutional, legislative level. Constitutional security is also ensured by institutions of public power, among which the state prosecutor’s office occupies a specific place, since its constitutional structure, based on the principles of unity and the division of its bodies into legislative, executive and judicial, serves as a prerequisite for the development of balanced and socially justified management decisions that take into account diversity of interests existing in society, and exclude not only usurpation, but also excessive concentration and centralization of power.The essence of constitutional security is a combination of political, legal, economic, socio-cultural components, which make possible the development of society, its material well-being, observance of historical and cultural traditions, national characteristics, the spiritual sphere, and in the end, preserves the main result - permanent and legal observance and protection of human and citizen rights and freedoms.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesПраво;-
dc.subjectправа і свободи людини і громадянинаuk
dc.subjectмеханізм захисту прав людиниuk
dc.subjectоргани прокуратуриuk
dc.subjectфункції державиuk
dc.subjectправоохоронна функція державиuk
dc.subjectконституційна безпекаuk
dc.subjectдержаваuk
dc.subjectособаuk
dc.subjectгромадянинuk
dc.subjectrights and freedoms of a person and a citizenuk
dc.subjectthe mechanism of human rights protectionuk
dc.subjectprosecutor’s officeuk
dc.subjectfunctions of the stateuk
dc.subjectlaw enforcement function of the stateuk
dc.subjectconstitutional securityuk
dc.subjectstateuk
dc.subjectpersonuk
dc.subjectcitizenuk
dc.titleПравоохоронна функція держави: роль та місце органів прокуратуриuk
dc.title.alternativeLaw enforcement function of the state: the role and place of prosecutor’s officesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Право. Випуск 76. Том 1. - 2023
Наукові публікації кафедри конституційного права та порівняльного правознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
281041-Текст статті-647607-1-10-20230602.pdf337.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.