Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53985
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Вовкунович, Михайло Олексійович | - |
dc.contributor.author | Буряник, Олеся Олексіївна | - |
dc.contributor.author | Карабінюк, Микола Миколайович | - |
dc.contributor.author | Матвіїв, Володимир Павлович | - |
dc.date.accessioned | 2023-09-23T19:29:25Z | - |
dc.date.available | 2023-09-23T19:29:25Z | - |
dc.date.issued | 2023-09 | - |
dc.identifier.citation | Вовкунович М. О., Буряник О. О., Карабінюк М. М., Матвіїв В. П. Екологічне виховання на прикладі еколого-пізнавальної стежки «На Чорну Гору». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. № 209. С. 148–153. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209-148-153 | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53985 | - |
dc.description.abstract | Екологічне виховання є однією із важливих функцій природоохоронних територій різних рангів. З цією метою на теренах національних та регіональних парків, біосферних заповідників розробляються, облаштовуються і описуються спеціальні стежки і маршрути, які в Україні отримали назву екологічні або еколого-пізнавальні, а в Польщі – природничі. Об’єктами вивчення на таких стежках є, як правило компоненти природи – окремі види рослин і тварин, рідше їх угруповання (екосистеми), геоморфологічні, геологічні і гідрологічні об’єкти, так звані пам’ятки живої і не живої природи. Виходячи з того, що екологічне виховання чи екологічна освіта включає як пізнання компонентів природи, так і природних територіальних комплексів, можуть розроблятися різні види природничих маршрутів і стежок – ботанічні, геолого-геоморфологічні, гідрологічні, ландшафтні, екологічні, ландшафтно-екологічні, геоекологічні, еколого-пізнавальні та інші. На нашу думку найбільш повно і всесторонньо екологічне виховання може бути реалізовано саме на еколого-пізнавальній стежці. В наших дослідженнях розкрито суть поняття еколого-пізнавальної стежки, мету її створення та основні вимоги до її облаштування. З’ясовано місце Чорної Гори у системі адміністративно-територіального устрою України, висвітлено фізико-географічну характеристику її околиць, а саме геологічну будову, кліматичну характеристику та рослинний покрив. В результаті проведених досліджень запропоновано сім еколого-пізнавальних зупинок, які репрезентують типові і унікальні ботанічні, геологічні, гідрологічні об’єкти досліджуваного регіону, а також історико-культурні об’єкти та процеси пов’язані з господарською діяльністю людини. Для кожної зупинки розписано приклади проведення екологічного виховання, які можуть бути інформаційно розширені і адаптовані в залежності від групи відвідувачів (учні початкової та середньої школи, студенти природничих факультетів чи пересічні люди). На даний час це тільки проект еколого-пізнавальної стежки, для реалізації якого необхідна підтримка державних органів влади та громадськості. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | Географічна освіта та навчання | uk |
dc.subject | екологічне виховання, еколого-пізнавальна стежка, Чорна Гора. | uk |
dc.title | ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ НА ПРИКЛАДІ ЕКОЛОГО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ СТЕЖКИ «НА ЧОРНУ ГОРУ» | uk |
dc.title.alternative | NVIRONMENTAL EDUCATION ON THE EXAMPLE OF THE ECOLOGICAL AND EDUCATIONAL TRAIL "TO THE BLACK MOUNTAIN" | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри фізичної географії та раціонального природокористування |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1526-Текст статті-2897-1-10-20230919.pdf | стаття | 4.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.