Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗан, Михайло Петрович-
dc.date.accessioned2023-11-24T18:22:41Z-
dc.date.available2023-11-24T18:22:41Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЗан М.П. Порівняльний аналіз етнополітичного менеджменту в Словацькій Республіці та Україні (за результатами експертного опитування). Політикус. Науковий журнал. Випуск 2. Одеса, 2020. С. 177–184.uk
dc.identifier.issnISSN 2414-9616-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/55963-
dc.description.abstractУ статті представлено порівняльний аналіз структури державних органів влади, які забезпечують управління етнонаціональних процесів у Словацькій Республіці та Україні. Дослідження є результатом експертного анкетування, яке було проведено в Пряшівському самоврядному краї Словаччини та Закарпатській області України. Розглянуто три рівні етнополітичного менеджменту: урядовий, парламентський та регіональний. На думку автора, урядовий рівень етнополітичного менеджменту в Словаччині більш структурований та функціональний. Він включає мережу інституцій, які комплексно займаються публічним адмініструванням етнополітики як на рівні центру, так і периферії – поліетнічних регіонах Словаччини. Важливе місце у цьому контексті займає врегулювання так званого «ромського питання». З іншого боку, в Україні спостерігається перманенте реформування головного виконавчого органу влади, який регулює етнонаціональні проблеми українського суспільства. Однак оцінки словацьких респондентів стосовно ефективності урядового рівня етнополітики більш критичні, ніж оцінки українських опитаних. Парламентський формат забезпечення інтересів міноритарних етнічних груп Словаччини та України схожий. В обидвох державах немає практики кооптації представників громадських організацій етнічних меншин. У Національній Раді Словаччини та Верховній Раді України діють окремі комітети, які готують нормативно-правові документи етнополітичного значення. Українські респонденти більш критично оцінили цей рівень етнополітичного менеджменту. Це узгоджується із багаторічним зволіканням українських законодавців стосовно прийняття необхідного законодавства щодо етнічних і мовних прав меншин. Регіональний рівень етнополітичного менеджменту в Словаччині репрезентований на рівні виконавчих органів місцевого самоврядування. Зокрема, при Раді Пряшівського самоврядного краю функціонує спеціальна Комісія з питань культури та національних меншин. Натомість у Закарпатській області співіснують органи місцевого самоврядування (депутатська комісія при обласній Раді) та державного управління (Управління національностей та релігій обласної державної адміністрації та Центр культур національних меншин Закарпаття), які займаються регулюванням етнополітичних процесів у регіоні. Респонденти досить високо оцінюють ефективність регіональних інституцій етнополітичного менеджменту.uk
dc.description.sponsorshipДослідження виконано за фінансової підтримки Національної стипендійної програми Cловацької Республіки SAIA (березень – червень 2018 року).uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseries№ 2-
dc.subjectетнополітологіяuk
dc.subjectетнополітичний менеджментuk
dc.subjectнаціональні меншини-
dc.subjectетнічна меншина-
dc.subjectСловацька Республіка-
dc.subjectПряшівський самоврядний край-
dc.subjectУкраїна-
dc.subjectЗакарпатська область-
dc.titleПорівняльний аналіз етнополітичного менеджменту в Словацькій Республіці та Україні (за результатами експертного опитування)uk
dc.title.alternativeComparative analysis of ethnopolitical management in the Slovak Republic and Ukraine (on the results of expert survey)uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри політології і державного управління

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зан М._Політикус_2020_№ 2.pdf269.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.