Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Орос, Олександра Богданівна | - |
dc.contributor.author | Афанасьєв, Дмитро Миколайович | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T13:39:05Z | - |
dc.date.available | 2024-01-11T13:39:05Z | - |
dc.date.issued | 2023-09 | - |
dc.identifier.citation | Науково-практичний журнал "Актуальні проблеми філософії та соціології". 2023. Вип. 42. | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/57438 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано особливості проявів батьківського насильства під впливом соціальних змін та трансформацій, що зумовлені пандемією covid-19 та повномасштабним вторгненням агресора на територію України. У дослідженні здійснено аналіз особливостей застосування батьками насильства щодо дітей у ситуації спільного навчання, яка, на нашу думку, є емоційно-насиченою, потенційно стресовою, тривожною та може спровокувати як психічне, так і фізичне насильство. Мета статті – проаналізувати специфіку проявів батьківського насильства у ситуаціях навчання в умовах стрімких соціальних змін: пандемії та воєнного стану. Дослідження проведено методом опитування. Вибірка склала 589 батьків учнів молодших класів. Дослідження проводилося в три етапи: перший етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 25.12.2020р. по 25.01.2021р.; другий етап – локдаун під час пандемії Covid-19 з 06.03.2021р. по 30.05.2021р.; третій етап – воєнний стан в Україні березень – квітень 2023р. Результати дослідження, висвітлені у статті, дозволили авторам розробити рекомендації щодо прогнозування та реагування на зміни у дитячо-батьківських відносинах, оцінки батьками процесу та результатів навчання, часової динаміки спільного навчання батьків та дітей (підготовки домашніх завдань), рівня насильства, поведінкових реакцій батьків та дітей у складних ситуаціях пов’язаних із навчанням. Контекст ситуації навчання в даному випадку переважно визначається формою навчання та значенням навчальної діяльності для сім’ї. Воєнний стан призвів до вимушеної трансформації звичного способу життя українців, навіть у глибокому тилу. Горизонт планування сімей в Україні дуже змінився. Перед батьками постали нові виклики та завдання. Складні умови існування спричиняють постійну тривогу та стрес і можуть призвести до важких наслідків у майбутньому. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | мікросоціологія насильства | uk |
dc.subject | батьківське насильство | uk |
dc.subject | насильство над дітьми | - |
dc.subject | насильство | - |
dc.subject | навчання | - |
dc.subject | ситуація навчання | - |
dc.subject | фізичне насильство | - |
dc.subject | психічне насильство | - |
dc.subject | карантин | - |
dc.subject | війна | - |
dc.subject | воєнний стан | - |
dc.title | БАТЬКІВСЬКЕ НАСИЛЬСТВО ПІД ЧАС СИТУАЦІЙ НАВЧАННЯ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНИХ ЗМІН | uk |
dc.title.alternative | Parental violence during learning situations in the conditions of social changes | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри соціології і соціальної роботи |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.