Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСимонов, Д. І.-
dc.date.accessioned2024-01-30T18:10:53Z-
dc.date.available2024-01-30T18:10:53Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСимонов, Д. І. Конкурентні моделі розміщення центрів обслуговування клієнтів / Д. І. Симонов // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Математика і інформатика / редкол. М. М. Маляр (гол. ред.), Г. І. Сливка-Тилищак, Ю. В. Андрашко та ін. – Ужгород : Говерла, 2023. – Т. 1, Вип. 42. – С. 208–215. – Рез.: укр., англ. – Бібліогр.: с. 214–215 (11 назв)uk
dc.identifier.issn2616-7700-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58085-
dc.description.abstractСтаття присвячена розв’язанню задачi розмiщення центрiв обслуговування клiєнтiв з метою мiнiмiзацiї виробничих, транспортних та iнвестицiйних витрат. Розглянуто два класи моделей: модель простої задачi розмiщення та модель пошуку рiшення на конкурентному ринку. Перший клас задач є NP-складним для пошуку точного рiшення, який базується на припущеннi, що витрати на вiдкриття об’єктiв залежать вiд їхнього майбутнього розмiщення, а iнвестицiйний бюджет не є обмеженням. Другий метод – це удосконалення першого класу задач шляхом надання можливостi враховувати при пошуку оптимального рiшення додатковi параметрiв, що надає бiльш якiсну iнформацiю для прийняття рiшень на конкурентному ринку з урахуванням iнтересiв усiх зацiкавлених сторiн. На вiдмiну вiд наявних методiв, для спрощення складностi задач запропоновано еквiвалентний метод розв’язання. Суть нового методу полягає в перетвореннi задачi в псевдобулiєву модель, що дає змогу розв’язувати задачу розмiщення з полiномiальною трудомiсткiстю. Запропонований метод еквiвалентного перетворення можна використовувати для розв’язання як задач першого класу, так i задач багатокритерiальної оптимiзацiї розмiщення. Модель буде корисна для iнвестицiйних менеджерiв та компанiй, що планують вихiд на новi ринки, у тому числi для легкої адаптацiї пiд уведення нових критерiїв цiльової функцiї та обмежень. Роботу еквiвалентної моделi було продемонстровано та доведено на прикладi.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to solving the problem of placing customer service centers to minimize production, transport, and investment costs. Two classes of models are considered: a model of a simple placement problem and a model of finding a solution in a competitive market. The first class of problems is NP-hard for finding an exact solution, based on the assumption that the costs of establishing customer service centers depend on their future placement and that the investment budget is not a constraint. The second method is the improvement of the first class of problems by providing the opportunity to consider additional parameters when searching for the optimal solution, which provides better information for decision-making in the competitive market, considering the interests of all interested parties. In contrast to the existing methods, to simplify the complexity of the problems, an equivalent solution method was proposed. The essence of the new method is to transform the problem into a pseudo-Boolean model, which allows for solving the placement problem with polynomial complexity. The proposed equivalent transformation method can be used both for solving problems of the first class and for solving problems of multi-criteria placement optimization. The model will be useful for use by investment managers and companies planning to enter new markets, including due to easy adaptation to the introduction of new objective function criteria and restrictions. The work of the equivalent model was demonstrated and proved by a case study.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.relation.ispartofseriesМатематика і інформатика;-
dc.subjectпроста задача про розмiщенняuk
dc.subjectзадача про розмiщення об’єктiв на конкурентному ринкуuk
dc.subjectпсевдобулiєва функцiяuk
dc.subjectмежа вартостi оптимального рiшення задачiuk
dc.subjectthe simple problem of placementuk
dc.subjectproblem of placement of objects on a competitive marketuk
dc.subjectpseudo-Boolean functionuk
dc.subjectlimit of the cost of the optimal solution of the problemuk
dc.titleКонкурентні моделі розміщення центрів обслуговування клієнтівuk
dc.title.alternativeCompetitive models of placement of customer service centersuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Математика і інформатика. Том 42 №1 - 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОНКУРЕНТНI МОДЕЛI РОЗМIЩЕННЯ ЦЕНТРIВ.pdf536.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.