Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59157
Title: SCHOOL in British and American media discourse: a corpus study
Other Titles: SCHOOL у британському й американському медійному дискурсі: корпусне дослідження
Authors: Denysova, N. B.
Keywords: SCHOOL, media discourse, corpus analysis, The Guardian, The New York Times, медійний дискурс, корпусний аналіз
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Denysova, N. B. School in British and American media discourse: a corpus study / N. B. Denysova // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 18. – C. 115–120. – Бібліогр.: с. 120 (13 назв); рез. англ., укр.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The research is devoted to the analysis of collocations with the lemma SCHOOL in The Guardian and The New York Times issues published late in 2020 and early 2021. Two corpora have been created, each consisting of 70 articles devoted to problems of schools during Covid-19 time. The Sketch engine is the tool to process both corpora. The study mostly concentrates on the following patterns: modifiers of SCHOOL, verbs with SCHOOL as object. The analysis shows that the broadsheets reveal different aspects connected with school functioning during pandemic time. The Guardian articles present Primary+SCHOOL and Secondary+SCHOOL collocations as most frequent collocations with the first one twice more often used than the latter among modifiers of SCHOOL, in this way underlying most urgent questions schools, teachers and authorities face right now. The question of teachers’ well-being is also raised in the broadsheet discourse as teachers receive more pressure during the school closing/opening process and distance learning mode. The New York Times discourse displays High+SCHOOL and Public+SCHOOL collocations with most frequent use, followed by Private+SCHOOL and Elementary+SCHOOL collocations, which demonstrates social issues depicted in the newspaper discourse and which are relevant for the country at the present time. The pattern verb+SCHOOL as object gives the picture of most vital problems connected with school closure, reopening and attendance. Thus, the most frequent collocations in The Guardian are Close+SCHOOL and Reopen+SCHOOL, while The New York Times offers Reopen+SCHOOL and Attend+SCHOOL. The both newspapers mostly give publicity to the events about schools which are happening in their countries. The media discourse reflects concerns about safety and bringing children back to school in the two countries. Many questions are connected with vaccination, though it is more highlighted in The New York articles.
Дослідження присвячене аналізу колокацій із лемою SCHOOL у виданнях The Guardian і The New York Times, опублікованих наприкінці 2020-го та на початку 2021 року. Створено два корпуси, кожен з яких складається з 70 статей, присвячених проблемам шкіл під час Covid-19 час. Sketch engine застосовується для обробки обох корпусів. Дослідження здебільшого зосереджується на таких моделях: modifiers of SCHOOL, verbs with SCHOOL as object. Аналіз показує, що національні газети розкривають різні аспекти, пов’язані із функціонуванням школи під час пандемії. У статтях газети The Guardian представлено колокації Primary+SCHOOL і Secondary+SCHOOL як найчастіше вживані словосполучення серед modifiers of SCHOOL, причому перші удвічі частіше використовується, ніж другі. Питання про ментальне благополуччя вчителів також піднімається у газетному дискурсі, оскільки вчителі відчувають більший тиск під час процесу закриття/відкриття школи та режиму дистанційного навчання. У дискурсі газети The New York Times колокації High+SCHOOL та Public+SCHOOL позначаються найчастішим вживанням, наступними є Private+SCHOOL та Elementary+SCHOOL, що демонструє соціальні проблеми, зображені у газетному дискурсі, які є актуальними для країни нині. Патерн verb+SCHOOL as object дає уявлення про найважливіші проблеми, пов’язані із закриттям школи, її відкриттям та відвідуванням. Так, найпоширеніші колокації у газеті The Guardian є Close+SCHOOL та Reopen+SCHOOL, тоді як у газеті The New York Times –Reopen+SCHOOL та Attend+SCHOOL. Обидві газети здебільшого публікують події про школи, які відбуваються у їхніх країнах. Медіа дискурс відображає занепокоєння щодо безпеки та повернення дітей до школи в двох країнах. Багато питань пов’язані з вакцинацією, хоча це більш висвітлено у статтях The New York Times.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/59157
ISSN: 2663-4880
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 18. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SCHOOL IN BRITISH AND AMERICAN MEDIA DISCOURSE.pdf993.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.