Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60520
Title: Aspect of integrating intercultural competence into English as a foreign language instruction
Authors: Rohach, Lesya
Рогач, Леся Валеріанівна
Shovak, Oksana
Шовак, Оксана Іванівна
Shtefaniuk, Natalia
Штефанюк, Наталія Степанівна
Petiy, Natalia
Петій, Наталія Вікторівна
Keywords: ntercultural communicative competenc, EFL teaching, education, culture, міжкультурна комунікативна компетенція, викладання англійської мови як іноземної, освіта, культура
Issue Date: 2023
Publisher: Видавничий дім “Гельветика”
Citation: Rohach L. Aspect of integrating intercultural competence into English as a foreign language instruction / Lesya Rohach, Oksana Shovak, Natalia Shtefaniuk, Natalia Petiy // Сучасні дослідження з іноземної філології : збірник наукових праць. – Одеса : Видавничий дім "Гельветика." – 2023. – Вип. 24 (2). – С. 362-375.
Abstract: In the changing context of global language learning and teaching, there has been a notable recognition of the substantial importance of intercultural communicative competence (ICC) in education. This acknowledgment arises from the expanding use of English as a global means of communication, emphasizing the crucial link between language and culture in modern language instruction. Intercultural communication has become increasingly important and unavoidable as people from different cultures and nations interact. To achieve intercultural understanding, it is imperative to reshape educational framework, emphasizing the significance of intercultural competence – the ability to understand the emotions, thoughts, perspectives, and behaviors of others. As learners encounter a variety of global cultures in their foreign language studies, foreign language education places a strong emphasis on the development of intercultural competence.The main objective of the article is to discuss the significance of integrating intercultural competence into the realm of English as a Foreign Language (EFL) teaching. The authors describe the diverse perspectives and lack of a universally agreed-upon definition of ICC, which can lead to confusion among educators regarding what ICC entails and how to teach it effectively. In addition, EFL instructors may have varying levels of understanding and preparedness in teaching ICC. The work emphasizes that some teachers might focus more on transmitting cultural facts rather than fostering intercultural reflective skills among students. There is a need to align teacher perceptions and practices with the goals of ICC education.The research also discusses the challenge of assessing ICC, which encompasses knowledge, skills, attitudes, and cultural awareness. Finding appropriate assessment methods that comprehensively evaluate these aspects is essential for monitoring students’ progress.Integrating ICC into EFL instruction requires equipping teachers with the necessary knowledge and pedagogical approaches. Pre-service teacher education and ongoing professional development programs should include ICC training to address classroom challenges effectively.
В сучасному мінливому контексті вивчення та викладання іноземних мов, все більше усвідомлюється важливість міжкультурної комунікативної компетенції (МКК) в освіті. Це усвідомлення пов'язане з розширенням використання англійської мови як міжнародного засобу спілкування, що свідчить про важливий зв'язок між мовою та культурою в сучасному навчанні іноземним мовам. Міжкультурна комунікація стає все більш важливою і незамінною, оскільки люди з різних культур і націй взаємодіють між собою. Для досягнення міжкультурного взаєморозуміння необхідно переосмислити освітні концепції, підкресливши важливість міжкультурної компетенції – здатності розуміти емоції, думки, погляди та поведінку інших людей. Оскільки під час вивчення іноземної мови учні знайомляться з різноманітними світовими культурами, навчання іноземної мови приділяє особливу увагу розвитку міжкультурної компетентності. Основна мета статті – розглянути важливість інтеграції міжкультурної компетенції у сферу викладання англійської мови як іноземної. Автори вказують на різноманітні точки зору та відсутність загально-прийнятого визначення поняття МКК, що може призвести до виникнення непорозуміння серед викладачів щодо того, що таке міжкультурна компе-тенція та як її ефективно викладати. Окрім того, вчителі англійської мови можуть мати різний рівень ро-зуміння та підготовленості до викладання МКК. У дослідженні підкрес-люється, що деякі педагоги можуть зосереджуватися більше на передачі культурних фактів, ніж на розвитку міжкультурних рефлексивних навичок у студентів. Існує потреба привести сприйняття і практику вчителів у відповідність до цілей освіти в галузі МКК.У дослідженні також обговорюється проблема оцінювання МКК, яка охоплює знання, навички, ставлення та культурну обізнаність. Пошук від-повідних методів оцінювання, які всебічно охоплюють ці аспекти, має важливе значення для контролю прогресу студентів. Впровадження МКК у викладання англійської мови передбачає забезпечення викладачів необхідними знаннями та педагогічними підходами. Підготовка вчителів та програми підвищення кваліфікації повинні включати навчання з питань МКК для ефективного вирішення проблем у навчальному процесі.
Description: DOI https://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.24.362-375
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/60520
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри англійської філології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aspect of integrating.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.