Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61004
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКузнєцова, О. В.-
dc.date.accessioned2024-04-15T19:02:53Z-
dc.date.available2024-04-15T19:02:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКузнєцова О. В. Експлікація тема-рематичного механізму комічного на креолізованих текстах (на матеріалі інтернет-мемів) / О. В. Кузнєцова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Т. 1, вип. 20. – С. 77–81. – Бібліогр.: с. 80–81 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/20/part_1/14.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61004-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню тема-рематичного механізму комічного. Проаналізовано досягнення провідних науковців щодо тема-рематичного членування речення й тексту як надфразової єдності, зокрема типологію видів актуального членування тексту. Розглянуто механізми створення комічного, які спираються на поняття інконгруентності та рефреймінгу. У науковій розвідці визначено, що одним із видів креолізованого тексту є інтернет-мем, адже він складається з двох негомогенних частин – вербальної та невербальної. У статті надано визначення поняття «креолізований текст», проаналізовано його типологію, класифіковано креолізовані тексти відповідно до співвідношення текстового та іконічного компонентів. Виділено тексти з нульовою, частковою та повною креолізацією. У роботі сформульовано принцип роботи тема-рематичного механізму комічного. Доведено, що сутність тема-рематичного механізму комічного полягає в динамічному переміщенні комічної інформації від теми до реми в межах текстового простору. Обґрунтовано, що в основі тема-рематичного механізму комічного перебуває поняття напруженості. Вона різниться за рівнем інтенсивності: у темі вона є нижчою, а в ремі вищою. Напруженість у темі залежить від інтересу адресата, її рівень підвищується з появою нової інформації. Досягнувши максимуму, напруженість вивільнюється в ремі у формі сміхової реакції. Напруженість залежить від інтенції автора, його готовності до комічного перебігу комунікації, доцільності використаних ним вербальних і невербальних засобів комічного та здатності зародити в адресата інтерес. У ремі реалізується налаштованість автора на комізм, що проявляється у формі сміхової реакції. Комізм виникає за рахунок мовної гри, яка актуалізується на фонетичному (анафора, алітерація, омографи), морфологічному (авторські оказіоналізми), лексико-стилістичному (каламбури, оксюморон, синоніми) та графічному (видозміна тексту, шрифту, кольору) рівнях інтернет-мема.uk
dc.description.abstractThe article is devoted to the study of the theme-rheme mechanism of creating comic. The achievements of leading scholars on the theme-rheme division of sentences and text as a supraphrasal unity, in particular the typology of types of actual division of the text are analyzed. Mechanisms of comic creation based on the concepts of incongruity and reframing are considered. Scientific research has determined that one of the types of creolized text is the Internet meme, because it consists of two inhomogeneous parts – verbal and nonverbal. The article provides a definition of the concept of “creolized text”, analyzes its typology, classified creolized texts according to the correlation of textual and iconic components. Texts with zero, partial and full creolization are singled out. The principle of functioning of the theme-rheme mechanism of the comic is formulated in the work. It is proved that the essence of the theme-rheme mechanism of the comic is the dynamic movement of comic information from theme to rheme within the text space. It is substantiated that the concept of tension is the basis of the theme-rheme mechanism of the comic. It differs in the level of intensity – in the theme it is lower, and in the rheme higher. The tension in the theme depends on the interest of the addressee, its level increases with the advent of new information. Reaching the maximum, the tension is released in the rheme in the form of a laughter reaction. The tension depends on the author’s intention, his readiness for the comic course of communication, the expediency of the verbal and nonverbal means of the comic he used and the ability to generate interest in the addressee. The author’s attitude to the comic is realized in the rheme, which manifests itself in the form of a comic reaction. The comic arises due to the language game, which is actualized on the phonetic (anaphora, alliteration, homographs), morphological (author’s nonce word), lexical and stylistic (puns, oxymoron, synonyms) and graphic (modification of text, font, color) levels of the Internet meme.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectкомічнеuk
dc.subjectкреолізований текстuk
dc.subjectмемuk
dc.subjectнапруженістьuk
dc.subjectтема-рематичний механізмuk
dc.subjectcomicuk
dc.subjectcreolized textuk
dc.subjectmemeuk
dc.subjecttensionuk
dc.subjecttheme-rheme mechanismuk
dc.titleЕксплікація тема-рематичного механізму комічного на креолізованих текстах (на матеріалі інтернет-мемів)uk
dc.title.alternativeExplication of the theme-rheme mechanism of creating comic in creolized texts (case study of internet memes)uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 20 Том 1 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.