Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61217
Title: Preparation for the international language exam as a part of globalization in education (TOEFL, its structure and practical recommandations)
Other Titles: Підготовка до міжнародного мовного іспиту як складова глобалізації в освіті (ТОІФЛ, його структура та практичні рекомендації)
Authors: Bogachevska, L. O.
Keywords: globalization of education, international foreign language exams, professional development, exam structure, TOEFL, глобалізація освіти, міжнародні іспити з іноземної мови, підвищення кваліфікації, структура іспиту, TОІФЛ
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Bogachevska, L. O. Preparation for the international language exam as a part of globalization in education (TOEFL, its structure and practical recommandations) / L. O. Bogachevska // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Т. 1, вип. 21. – С. 107–112. – Бібліогр.: с. 112 (6 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/21/part_1/19.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The article deals with the actuality of the preparation for TOEFL exam as it is a step for a young language learner to become a part of the global education. So, studying abroad gives a chance for a high-quality professional studying and moreover broadens career prospects for a young generation. The chance of experiencing different styles of gaining knowledge abroad helps a student become a part of global education. By enrolling in a study abroad program a student completely immerses himself or herself in the education system of the host country and this is a great way to get a real experience and understand the people, their traditions and culture. Different types of exams such as TOEFL (Test of English as a Foreign Language); IELTS (International English Language Testing System) which evaluate English language proficiency and the ability of non-native speakers of English to use the language are outlined in the research. The article will deal with methodology of preparing and passing TOEFL as most educational institutions prefer to get TOEFL certificate rather than a document of a different test (as ETS research showed). TOEFL structure is complex. Reading section is challenging as it is necessary to read, comprehend and work on a lot of material in a rather short time. Listening is the second of four sections on the exam and the exam taker just seems to pay attention to some short conversations and answer a few questions on them, but it is not easy because it is needed to remember a raw of facts and information and then answer questions on specific information mentioned in the audio tracks. Writing Section is the next. It includes the Integrated and Independent Writing tasks. The TOEFL Integrated Writing task involves your listening, reading, and writing skills. The last step of exam is Speaking Section and it helps the exam takers by practicing for this section in advance and evaluating the speaking skills during it to get ready for the real professional life. So, the general information on the exam, its structure and time limits are discussed in the papers and it also gives some practical recommendations on how to prepare properly.
У статті йдеться про актуальність підготовки до іспиту ТОІФЛ, оскільки це крок для того, щоб студент, який вивчає мову, став частиною глобалізації освіти. Отже, навчання за кордоном дає шанс отримати якісну професійну освіту і, крім того, розширює перспективи кар’єрного зростання молодого покоління. Можливість випробувати різні стилі отримання знань за кордоном допомагає студенту стати частиною глобальної освіти. Записавшись на програму навчання за кордоном, молода людина повністю занурюється в систему освіти країни перебування, і це чудовий спосіб отримати реальний досвід і зрозуміти людей, його традиції та культуру. Різні види іспитів, наприклад ТОІФЛ (тест з англійської як іноземної мови); АЙІЛЗ (Міжнародна система тестування англійської мови), яка оцінює рівень володіння англійською мовою та здатність людей, які не є носіями англійської мови, використовувати її. У статті йдеться про методику підготовки та здачі ТОІФЛ, оскільки більшість навчальних закладів бажають отримати сертифікат ТОІФЛ, а не документ іншого зразка (як показало дослідження ІТС). Загальна інформація про іспит, його структура та часові рамки обговорюються в статтях, а також даються деякі практичні рекомендації щодо правильної підготовки. Структура ТОІФЛ – складна. Розділ читання є непростим, оскільки необхідно прочитати, осмислити та опрацювати багато матеріалу за досить короткий час. Слухання – це другий із чотирьох розділів іспиту, і здається, що той, хто здає іспит просто звертає увагу на деякі короткі розмови та відповідає на кілька запитань щодо них, але це досить важко, тому що потрібно запам’ятати необхідну кількість фактів та інформації, а потім відповідати на запитання щодо конкретної інформації, згаданої в аудіозаписах. Письмовий розділ є наступним. Він включає в себе інтегровані та самостійні завдання. Завдання ТОІФЛ інтегроване письмо включає навички аудіювання, читання та письма. Останнім етапом іспиту є розмовна секція, яка допомагає тим, хто здає іспит, заздалегідь потренувавшись до складання іспиту розвинути та оцінити мовленнєві навички, а це підготовка до справжнього професійного життя. Отже, загальна інформація про іспит, його структура та часові рамки розглянуті в статтях, а також даються практичні рекомендації щодо того, як правильно підготуватися.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/61217
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 21 Том 1 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PREPARATION FOR THE INTERNATIONAL LANGUAGE EXAM.pdf376.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.