DSpace УжНУ
Електронний репозитарій (сховище, архів) наукових публікацій — це цифрове сховище результатів науково-дослідної діяльності, публікацій науковців, викладачів, аспірантів і студентів університету, а також дипломних та магістерських робіт студентів.

results
Discover
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
- Індивідуальні колекції викладачів та співробітників
- Матеріали вісників, науково-технічних збірників, журналів, матеріали конференцій ДВНЗ "УжНУ" та інше
- Індивідуальні колекції викладачів та співробітників
- монографії, підручники, науково-популярні, довідкові, інформаційно-довідкові та періодичні видання
- Індивідуальні колекції викладачів та співробітників
Recent Submissions
Item type:Item, Філософсько-правовий аналіз свободи волі людини(ДВНЗ «УжНУ», 2015-09) Ярунів М.І.У статті здійснено філософсько-правовий аналіз свободи волі людини. З’ясовано, що свободу волі у філософії права визначають два напрями: детермінізм та індетермінізм. Доведено, що нинішня концептуалізація дослідження свободи волі людини формувалася виключно під впливом узагальненого детермінізму. Загалом свобода волі є структурною складовою особистості, зокрема її творчої та діяльнісної активності. Це не стільки здатність приймати конкретні рішення, скільки вміння її реалізовувати. Безумовно, ця здатність до реалізації залежить, попри вплив з боку соціального середовища, від рівня інтелектуальної та правової культури. Своєю чергою, реалізація триває лише за умови збігу передбачуваних цілей із ключовими суспільно значущими тенденціями розвитку держави соціально-демократичного спрямування. The article is devoted to philosophical and legal analysis of the free will of man. It was found, that free will in philosophy of law define two areas: determinism and indeterminism. It is proved, that the current conceptualization of the study of human free will was formed exclusively under the influence of the generalized determinism. In general, freedom of will is a structural component of the individual, most likely – its creative and active activities. It is not so much the ability to take concrete decisions as the ability to implement it. Of course, this depends on the ability to implement, despite the impact from the social environment, the level of intellectual and legal culture. In turn, the implementation is carried out only when the coincidence of the anticipated targets with key socio-significant trends of the state of social-democratic orientation.Item type:Item, Філософсько-правове дослідження впливу міжнародного виміру державотворення на формування держави в Україні(ДВНЗ «УжНУ», 2015-09) Орлов С.Ф.У статті проводиться філософсько-правове дослідження впливу міжнародного виміру державотворення на формування держави в Україні. Доводиться, що неможливо досягнути існування політичної свободи без наявності економічної незалежності членів такого суспільства, яке прагне отримати назву вільного. З’ясовується, що, крім ефективності цих міжнародних стандартів, які вже довели свою дієвість у політико-економічному та соціальному вимірі, існує також феномен своєрідності конкретно взятої нації, який багато в чому був сформований внаслідок довгого культурно-історичного процесу зародження, розвитку та буття цієї нації. The article presents the philosophical and legal study of the impact of the international dimension of creating a state on the formation of the state in Ukraine. It is proved that it is impossible to achieve the existence of political freedom without having economic independence of the members of a society which seeks to obtain the name of the free. It turns out that in addition to the effectiveness of international standards that have already proven effective in the political, economic and social dimension, there is also the phenomenon of identity in particular taken of the nation, which was formed largely as a result of a long process of cultural and historical origin, development and existence of the nation.Item type:Item, Філософські детермінанти правової держави у теоретико-правовій спадщині Бориса Кістяківського(ДВНЗ «УжНУ», 2015-09) Гоменюк З.П.У статті розглядається співвідношення «держава – право», яке, незважаючи, за словами Бориса Кістяківського, на його порівняну простоту, виявилося одним із найбільш неясних і заплутаних питань у тогочасній науці про державу, український вчений сформулював одну із визначальних детермінант, у якій закладена філософська сутність ідеї особливого типу держави. Ця детермінанта постулювалася ним як результат процесу взаємовідносин, взаємодії, взаємовпливів держави і права. In the article correlation is examined the “state – law” that, despite, according to Boris Kistyakovsky, compared to his simplicity, was one of the most obscure and confusing questions in contemporary science of the state, the Ukrainian scientist formulated one of the key determinants, in which laid philosophical essence of the idea of a special type of state. This determinant postulated by him as a result of the process of mutual relations, cooperation, mutual influences of the state and law.Item type:Item, Юридична освіта в європейському соціокультурному контексті (Частина 2. Новий час)(ДВНЗ «УжНУ», 2015-09) Гальонкіна І.С.Стаття присвячена дослідженню юридичної освіти в соціокультурному контексті як організованій системі цінностей і норм. В юридичній освіті як в елементі конкретної культурної епохи у концентрованому вигляді фокусуються панівна світоглядна настанова, характер наукової раціональності, образ людини та картина світу. Запропонована триетапна схема розвитку європейської юридичної освіти: середньовічна, новочасова, сучасна. Виокремлено та охарактеризовано основні риси юридичної освіти кожного етапу. The article investigates the juristic education in the socio-cultural context as an organized system of values and norms. In juristic education as an element in a particular cultural epoch in concentrated form focused dominant worldview, the nature of scientific rationality, image of man and worldview. The proposed three step scheme of European juristic education: medieval, new time, modern. Separated and described the main features of juristic education of each stage.Item type:Item, Філософська концептуалізація праворозуміння у постмодерну добу(ДВНЗ «УжНУ», 2015-09) Гайворонюк Н.В.Обґрунтовується важливість філософської концептуалізації праворозуміння у постмодерну добу. Висвітлюються дискусійні питання щодо сучасних підходів до праворозуміння у посткласичних (некласичних) теоріях права. Акцентується увага на їх плюральному характері. Визначаються особливості філософської концептуалізації праворозуміння постмодерну. These theses are devoted to the issue of law competence in the epoch of postmodern. Attention is paid to debatable aspects of law competence in postclassical (non-classical) theories of law. Focuses on their plural character. Defines the features of postmodern conceptualization of legal consciousness. Determined particularity of postmodern law competence.