Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10403
Title: Особливості професійної підготовки соціальних педагогів до статево-рольової соціалізації дошкільників
Authors: Корінна, Ганна Олексіївна
Keywords: професійна підготовка, статево-рольова соціалізація, критерії професійної готовності
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Корінна, Г. О. Особливості професійної підготовки соціальних педагогів до статево–рольової соціалізації дошкільників [Текст] / Г. О. Корінна // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 80–82. – Бібліогр.: с. 82 (8 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглядається актуальна проблема фор - мування у вищих навчальних закладах готовності май - бутніх соціальних педагогів до статево - рольової соці - алізації дошкільників . Автор здійснює концептуалізацію та аналіз сутності поняття « професійна підготовка » у педагогічній та психологічній науковій літературі . У статті подано результати наукових пошуків , що дозво - лило розкрити теоретичні аспекти сутності проблеми , виявити особливості професійної підготовки фахівців до роботи з дітьми в процесі їхньої статево - рольової со - ціалізації та визначити критерії професійної готовності майбутніх соціальних педагогів у цій сфері .
The topical problem of future social teachers’ readiness formation to preschoolers’ gender-role socialization in higher educati on institutions has been presented in the article. The author has provided conceptualization and conducted analysis of the essence of "training" concept in pedagogical and psychological scienti fi c literature. The article has presented the results of scienti fi c research that had revealed the theoretical aspects of the gender-role socialization problem, has identi fi ed the characteristics of professional training of social teachers to work with children in the course of their gender-role socialization. It has identi fi ed and characterized the criteria of readyness of future professional social workers in this sphere. The necessity of such training of future social teachers in high school has beenrevealed in the issue. The authors' de fi nition of future social teachers’ training to preschool children’s gender-role socialization has been presented in the article and it’s which the author discuses as a part of the overall trainin g of specialists in social pedagogy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10403
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.